ارتباط با مشتریان
مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری (به انگلیسی: CRM - Customer Relationship Management) به همه فرایندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و سازمانها برای شناسایی ، ترغیب ، گسترش ، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار میرود و شامل مدیریت انواع شیوههایی است که مشتری جهت ارتباط با سازمان استفاده میکند اصول مدیریت ارتباطات مشتری ، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای مدیریت ارتباطات مشتریان از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمانهای مختلف را بیان میکند (wikipedia.org)
هدف از CRM
مشتریان جدید جذب کنید، رابطه خود را با آنها گسترش دهید، از آنها به خوبی مراقبت کنید و آنها را مدت زمانی طولانی به عنوان مشتری حفظ نمایید
CRM به شما کمک می کند رابطه با مشتریان فعلی را گسترش دهید و همچنین بتوانید مشتریان جدید جذب کرده و در نهایت از مشتریانتان به خوبی مراقبت کنید
ارتباط با مشتری چیست ؟
در هر کسب و کاری که باشید برای بقا به مشتری نیاز دارید. اینکه محصول و یا خدمات شما گروه هدف خاصی داشته باشد و یا به صورت عمومی مورد استقبال قرار گیرد، فرقی ندارد. با وجود همکاران هم صنفتان، ارزش بازگشت مشتری و وفاداری آن به شما تا حدی بالا می رود که در بسیاری از کسب و کارها مبالغ و افرادی را برای ارتباط با مشتری درنظر می گیرند.
پاسخ به سوال” ارتباط با مشتری چیست ؟ ” می تواند جواب های متفاوتی داشته باشد اما تمام مفاهیم و پاسخ ها در انتها یک معنا خواهند داشت. اینکه شما از چه ابزار و روش هایی استفاده کنید تا مشتری که یکبار شما را برای خرید انتخاب نموده است، بازهم برای دریافت خدمات به شما مراجعه نماید و پاسخ هایی مانند : ” تشخیص و تعیین هویت مشتریان، جذب و نگهداری مشتریان ” ، ” بهینه کردن سود، درآمد و رضایت مشتریان ” و …. در جواب سوال ارتباط با مشتری چیست؟ در زمان کارکرد این بخش چندان اهمیتی نخواهد داشت.
هر آنچه روند و فرایند و تکنولوژی برای ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریانی که بعدا جذب مجموعه خواهند شد، اصولی تر و با جانبداری از مشتریان باشد، شما شاهد وفاداری و بازگشت مشتریان خود خواهید بود.
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .