استراتژی های ارزش آفرینی برای مشتریان

4 از 5 (3 نظر)

استراتژی های ارزش آفرینی برای مشتریان

 

مهم‌ترین وجه مشتری‌مداری، ارزش‌آفرینی است ارزش‌آفرینی به معنای رویکردی است که یک سازمان در قبال همه ذینفعان و به ویژه مشتریان خود در پیش می‌گیرد. و در آن مشتری را محور همه فعالیت‌ها و فرایندهای خود قرار می‌دهد و از منظر او سازمان را به نحوی مهندسی می‌کند که محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهد نیازها و خواسته‌های مشتری را تأمین کند. فلسفه وجودی سازمان باید با ارزش‌آفرینی آغاز شود و در آن، ارزش، توسط مشتری تعریف شود. در طرح ارزش‌آفرینی سازمان برای مشتریان، فعالیت‌های غیرارزش‌آفرین حذف می‌شود و زنجیره فعالیت‌ها و فرایندهایی شکل می‌گیرد که شروع آن خواست و نیاز مشتری و پایان آن رضایت و خشنودی وی باشد.

Strategies-to-create-value-for-customers

 

برای مشتریان برنامه های انگیزشی تهیه کنید.

در اینجا محبوب ترین انواع برنامه های انگیزشی آورده شده است که می توانید از طریق ارسال پیامک یا ایمیل از آن ها استفاده کنید:

تخفیف :

شما می توانید تخفیف ویژه ای را به مشتریان پر خرج خود ارائه دهید. گزاره شما همچنین ممکن است شامل خرید چند محصول با قیمت عالی ، ارسال محصولات و خدمات مرتباً خریداری شده یا مکمل را شامل شود(به عنوان مثال مشتری شما به دنبال لوازم کوهنوردی است پس آخرین محصولات تخفیف خورده کوهنوردی و کمپینگ را برای او ارسال کنید ) . علاوه بر این ، شما می توانید تخفیف در ایام تعطیل یا خارج از فصل را برای کمک به مشتریان و رونق فروش خود پیشنهاد دهید.

پیشنهادهای ویژه:

از قدردانی و هدایای همکاری همیشه استقبال می شود. به این ترتیب می گویید: “ما از شما به عنوان مشتری قدردانی می کنیم و مشتاقانه منتظر همکاری دوباره هستیم.” شما می توانید برخی از کالاها را به صورت رایگان (اشانتیون)به عنوان پاداش سفارشات مشتری یا سطح ویژه ای از خدمات ارائه دهید. به عنوان مثال حمل و نقل رایگان یا تسریع شده ، ارائه خدمات نامحدود از نظر زمانی ، کاهش حداقل مقدار سفارش یا اختصاص یک مسئول شخصی که از آن پس مشتری سریعا با آن فرد در ارتباط باشد.

تست رایگان :

درمورد تست های رایگان ، یک سوم بازاریابان می گویند ۱۱-۳۰٪ افرادی که از یک تست رایگان استفاده می کنند ، بعداً با یک حساب پرداخت شده توسط مشتری مواجه می شوند. چه SaaS یا نرم افزار سنتی ارائه دهید ، مشتریان می خواهند قبل از خرید یک برنامه ، بررسی کنند که بر روی  چه چیزی سرمایه گذاری می کنند. این یک فرصت خوب است تا به کاربران اجازه دهید بدون هزینه کردن منابع ، متوجه ارزش محصول شما شوند. و با خیال آسوده به شما اطمینان کنند.

خدمات اشتراک:

امروزه ، یک اشتراک همیشه به معنای ارائه یک برنامه نرم افزاری پولی نیست ، بلکه تحویل ماهانه محصولات خرده فروشی ، از تیغ گرفته تا مواد غذایی را می توان درنظر گرفت. یک نظرسنجی می گوید ۲۵٪ از پاسخ دهندگان در حال حاضر در برنامه ارسال خرده فروشی ها ثبت نام کرده اند.، در حالی که ۳۲٪ قصد دارند ظرف شش ماه آینده ثبت نام کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که مشتریان می توانند برای ارسال غذای گربه ، مشترک شوند ، یک فروشگاه حیوانات خانگی تخفیف می دهد. با استفاده از این سرویس، مشتری همیشه وسایل مورد نیاز روزانه خود را به راحتی تهیه میکند.

 

از برنامه های وفاداری استفاده کنید

براساس گزارش وفاداری Hubspot ، ۷۳ درصد مشتریان تأیید می کنند که تمایل بیشتری به توصیه شرکت هایی با برنامه های وفاداری به دیگران دارند ، ۷۹ درصد احتمال خرید مجدد از این شرکت ها را دارند و ۶۶ درصد نیز آماده صرف هزینه های بیشتر برای به دست آوردن مزایای این برنامه هستند.

هدف از برنامه های وفاداری ، تشکر از مشتریان به دلیل همکاری و وفاداری آنها به برند شما و نشان دادن اینکه چقدرآنها  برای شما ارزشمند هستند. چندین نوع برنامه متداول وفاداری وجود دارد:

مبتنی بر امتیاز:

مشتریان برای خرید ، اشتراک ایمیل ، اضافه کردن اطلاعات شخصی یا بازخورد امتیاز کسب می کنند. سپس آنها می توانند پاداش خود را صرف خریدهای بعدی کنند. ساده ترین رویکرد اغلب توسط کافه ها استفاده می شود. آنها پس از اولین خرید ، کارت نشانی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند که در آن برای هر فنجان قهوه خریداری شده نشانیدر نظر میگیرند. به محض اینکه مشتری کارت را تکمیل کرد، یک فنجان قهوه رایگان دریافت می کند.

مبتنی برجایگاه:

مشتریان با توجه به سطح عضویت خود از مزایا برخوردار می شوند. با صرف هزینه بیشتر یا خرید بیشتر ، مشتریان به سطح بالاتر می روند. با پیشرفت خود ، تخفیف ها و امتیاز بیشتری کسب می کنند ، پیشنهادات پیشرفته و خدمات و همچنین دعوت نامه های رویدادهای خصوصی را دریافت می کنید. سیستم های شناخته شده مبتی بر جایگاه معمولاً شامل چیزی مانند سطح پلاتین، طلا و  نقره که به ترتیب با افزایش پاداش طبقه بندی می شوند.

مبتنی بر مزایای جانبی :

برخی از شرکت ها مزایای اندکی برای همه مشتریان خود ارائه می دهند. به عنوان مثال ، فروشگاه های خرده فروشی آنلاین می توانند نمونه محصولات یا محتوای مرتبط را به بسته مشتری اضافه کنند ، غافلگیری ها همیشه عالی هستند.

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

 

کد BSC : 66375117127512024-267228667-18712;