موبایل مارکتینگ

4 از 5 (3 نظر)

بررسی نقطه تفاوت در موبایل مارکتینگ

 

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (Mobile Marketing) یکی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ با چند کانال مختلف و با هدف دسترسی به گروه هدف استفاده کننده از تلفن های هوشمند، تبلت‌ها و سایر تجهیزات همراه از طریق وب سایت، SMS، MMS، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌هاست.

امروزه تلفن‌های هوشمند راه‌های دسترسی و ارتباط با برندهای تجاری را دگرگون ساخته‌اند. هر فعالیت قابل انجام از طریق کامپیوترهای شخصی، از باز کردن یک ایمیل تا یک وب سایت و خواندن محتوای آن، هم اینک از طریق گوشی‌های هوشمند نیز انجام می‌شوند. همه این موارد صرفا از طریق صفحه کوچک تلفن همراه قابل دسترسی است.

 

Difference-point-in-mobile-marketing

 

 - نقطه روشن تفاوت در بازاریابی موبایل

تفاوت واضح در بازاریابی موبایل این است که به شرکت ها این امکان را می دهد تا پیام های تبلیغاتی خود را بدون در نظر گرفتن اینکه مشتری در کجا قرار دارند و چه کاری انجام می دهند ، ارسال کنند. از طریق کانال هایی مانند پیام های متنی یا اعلان های اضطراری ، بازاریابی تلفن همراه اجازه می دهد تا از طریق دستگاه های تلفن همراه شان که همیشه در کنار آنهاست ، به مخاطب هدف برسند.

برخی به غلط معتقدند که بازاریابی موبایل همه کانالهای دیجیتال مارکتینگ را در دستگاههای تلفن همراه جای می دهد. این نگرش دو مشکل اساسی دارد. اول ، کانال های بازاریابی موبایل وجود دارد که برای دستگاههای رومیزی مانند بازاریابی اپلیکیشن های تلفن همراه ، بازاریابی پیام کوتاه یا بازاریابی کیف پول موبایلی  غیرقابل استفاده هستند. دوم ، حتی اگر برخی کانال ها برای هر دو سیستم عامل قابل استفاده باشند ، کارایی و نتایج آنها می تواند بسیار متفاوت باشد.

مردم مدت هاست که از استفاده از دستگاه های رومیزی برای کار ، سرگرمی ، استراحت و غیره استفاده می کنند. بازاریابان از این مزیت استفاده کردند و مخاطبان خود را از طریق کامپیوتر هایشان هدف قرار دادند. با این حال ، امروز بسیاری از کارکردهای مهم در دستگاه های رومیزی (مانند ایمیل ، اپلیکیشن های ارتباطی ، بازی های ویدئویی ، فیلم ها و موارد دیگر) در دستگاه های تلفن همراه موجود است.

تمایل به دستگاه های تلفن همراه از عملی بودن آنها ناشی می شود. در واقع ، امروزه مردم می توانند کیف پول ، موسیقی مورد علاقه ، تصاویر و حتی کلیدهای اتومبیل خود را بر روی وسیله ای نگه دارند که بتوانند در همه جا با خود حمل کنند. این بدان معناست که نقطه قوت تفاوت در بازاریابی موبایل توانایی آن در هدف قرار دادن مخاطبان صرف نظر از موقعیت مکانی آنها است.

این واقعیت که زندگی به طور گسترده به سمت دستگاه های تلفن همراه در حال حرکت است لزوماً به معنای این نیست که بازاریابی دسکتاپ در حال حاضر غیر کاربردی است. هنوز هم باید در دستور کار بازاریابی برای هر سازمان قرار گیرد. با این حال ، این شرکت ها باید بفهمند از کدام کانال برای بازاریابی دسک تاپ و موبایل استفاده کنند . برای درک این موضوع  مقایسه دقیق ما از کانال های بازاریابی در سیستم عامل های موبایل و رومیزی، مطالعه کنید.

 - بازاریابی محتوا

اکثر واسطه های بازاریابی براساس بستری که در آن پیاده سازی شده متفاوت است. با این حال ، چیزی که قبل از انتشار نیاز به بررسی دقیق و با جزییات دارد ، محتوا است.

دلیل این امر این است که روش ارائه آن روی رابط های تلفن همراه و دسک تاپ بسیار متفاوت است ، صرف نظر از نوع محتوا.

سه مورد از عملی ترین انواع محتوایی که بازاریابان از آنها استفاده می کنند متن ، تصویر و فیلم هستند. این بدان معنا نیست که انواع دیگر بی اثر یا کمتر کاربردی هستند ، بلکه درعوض ، آنها در موارد خاص مفید هستند. با توجه به این ، بیایید هر کدام را تجزیه کنیم و تفاوت بین سیستم عامل های موبایل و دسکتاپ را ببینیم.

 - محتوای متنی

تفاوت محتوای متن در رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه فراتر از اندازه صفحه نمایش آنهاست. صفحه های آنها بر نحوه به کارگیری مؤلفه های متنی تأثیر می گذارد. بر اساس جایی که متن پیش بینی شده است ، بسته ها و پاراگراف ها می توانند تغییر شکل دهند ، و این امر باعث می شود نسخه متنی نادرست نباشد. . بنابراین ، پیش از انتشار نسخه ، بازاریابان محتوا باید روی نحوه نمایش آن در دستگاه ها و صفحه های مختلف تمرکز کنند. نکته مفید همیشه این است که پاراگراف ها را کوتاه و مختصر نگه دارید. به این ترتیب ، محتوا به صورت تکه ای از حروف و نمادها به نظر نمی رسد.

 - محتوای تصویری

تصاویر یک روش عالی برای بازاریابی یک محصول است. تنها عیب آنها این است که تصاویر با کیفیت بالا به فضای بیشتری احتیاج دارند. در این مرحله ، اگر مخاطب هدف شما کاربران دسک تاپ باشد ، شما هیچ نگرانی برای آن ندارید. با این حال ، تصاویر سنگین تر به شدت بر سرعت بارگیری دستگاه های تلفن همراه تأثیر می گذارد. بنابراین ، در مورد تصاویر ، تفاوت در این است که نیاز به محتوای سبک تر و با حجم کمتری دارد.

 - پوش نوتیفیکیشن تلفن همراه

اعلان های فشار تلفن همراه برای ارسال برنامه های بازاریابی نیاز به داشتن یک اپلیکیشن تلفن همراه دارند. این یک کانال بازاریابی موبایل بسیار مؤثر است ، بیشتر به دلیل نحوه ارسال پیام های تبلیغاتی. پس از نصب برنامه ، می تواند در مورد اعلان ها و به روز رسانی های مختلف به کاربران هشدار دهد. برنامه ها با صدا یا لرزش ، که به پیامک شباهت دارد ، به کاربران اطلاع می دهند ، بنابراین باعث می شود کاربران آن را بررسی کنند.

 - پوش نوتیفیکیشن وب

اگر در مورد پوش نوتیفیکیشن تلفن همراه نیاز به داشتن اپلیکیشن تلفن همراه دارید ، برای پوش نوتیفیکیشن وب فقط به وب سایت نیاز دارید. تمام چیزی که لازم است اجازه کاربر است و شما می توانید اعلان ها را مستقیماً به دستگاههای رومیزی شان ارسال کنید. مشابه پوش نوتیفیکیشن تلفن همراه ، در اینجا کاربر نیز برای دریافت اعلان ها نیازی به فعال شدن در وب سایت ندارد.

 - بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیل یکی از قدیمی ترین کانال هایی است که در هر دو سیستم عامل موبایل و دسک اپ کارآمد می کند. اگرچه به نظر می رسد برخی از رسانه های مدرن بازاریابی آن را تحت الشعاع قرار داده اند ، اما ایمیل هنوز برای بازاریابی بسیار کاربردی است. یکی از بالاترین ROI (بازده سرمایه گذاری) را دارد که باعث می شود برای هر نوع سازمان مفید واقع شود.

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

 

کد BSC : 6637511712704202416503966-18708;