تأثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

4 از 5 (3 نظر)

شبکه های اجتماعی و تأثیر آن در بازاریابی

کاربرد های شبکه های اجتماعی در طی سال های اخیر شبکه های مجازی متفاوتی با کاربرد های متنوعی به وجود آمده است که برخی از آن ها به دلیل کارایی که داشته‌اند، بیشتر مورد توجه و استفاده عموم مردم قرار گرفته است.

تعداد دیگری از این شبکه های اجتماعی با کاربرد جمع آوری متخصصین در کنار هم به وجود آمده است.

برخی دیگر از شبکه های مجازی با استراتژی آموزش، استراتژی بیزینس (خرید و فروش) و استراتژی بازاریابی به وجود آمده اند.

بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم بر خلاف تصور عموم، شبکه های اجتماعی فقط جنبه سرگرمی نداشته و فواید زیادی در کسب و کار های امروزی خواهد داشت.

The-impact-of-social-media-on-marketing

 

معرفی تعدادی از شبکه های اجتماعی

۱- فیسبوک:

یکی از ایده های خلاقانه در سال ۲۰۰۴، فیسبوک بود.

در ابتدا فیس بوک تنها برای ارتباط دانشجویان دانشگاه هاروارد بود، اما پس از مدتی، تیم مارک زاکربرگ تصمیم به عمومی کردن این سرویس و استفاده تمام مردم جهان گرفت.

امکانات این شبکه مجازی روز به روز افزایش یافت و حتی تبلیغات برای کسب و کار‌های متفاوت نقش پر رنگی در این شبکه مجازی پیدا کرد.

با وجود اینکه این شبکه اجتماعی در ایران فیلتر شده است، اما هنوز هم کاربران زیادی دارد و شما با داشتن یک اکانت برای کسب و کارتان، می‌توانید علاوه بر داشتن لیستی از مشتریان فعلی خود، افراد جدیدی را به سایت خود هدایت کنید و در نهایت جذب مشتری بیشتری داشته باشید.

۲- لینکدین:

این شبکه مجازی در سال ۲۰۰۲ ، با هدف ارتباط برقرار کردن ما بین متخصصین در شغل های مختلف، انتشار مطالب و مقالات مفید مرتبط به کسب و کارها، کاریابی و استخدام شکل گرفت.

اکثر افراد در این شبکه مجازی به دنبال مطالعه و انتشار مطالب مفید در رابطه با کسب و کار خود هستند.

قطعا لینکدین محیط مناسبی برای در معرض نمایش قرار دادن کسب و کار شما خواهد بود.

در این محیط با افراد متخصص بیشتری آشنا خواهید شد.

همچنین با ارائه مقالات در زمینه خدمات خودتان مانند باشگاه مشتریان و ... ، به جذب مشتری جدید کمک خواهید کرد.

۳- اینستاگرام:

امروزه اینستاگرام به دلیل کاربری و دسترسی راحتش یکی از پر بازدید ترین شبکه های اجتماعی دنیا است.

تقریبا هر فردی که گوشی هوشمند دارد؛ به احتمال زیاد یک اکانت در اینستاگرام ساخته است و به جرات می‌توان گفت ۸۰ درصد این کاربران، روزانه حداقل ۱ بار به اینستاگرام خود سر می زنند.

قطعا این شبکه مجازی با داشتن همچین بستر مناسبی، می بایست جایی در استراتژی بازاریابی شما، داشته باشد.

این شبکه مجازی کار خود را در سال ۲۰۱۰ به جهت به اشتراک گذاری عکس و ویدئو های کوتاه آغاز کرد.

اگر هزینه کمی برای برنامه بازاریابی خود در نظر گرفته اید، پیشنهاد می‌شود در کنار خرید سامانه پیامک، در هرکدام از شبکه های اجتماعی پر بازدید، یک اکانت تهیه کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که بروزرسانی هر روزه‌ی شبکه های مجازی، تاثیر بسزایی در استراتژی بازاریابی شما خواهد داشت.

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 66375117127322024-72004181-31580;