7 تکنیک و رمز موفقیت در فروش

4.25 از 5 (4 نظر)

تکنیک و رمز موفقیت در فروش

راز فروش موفق چیست؟ استراتژی ها، تکنیک ها، برنامه ها و برنامه ریزی های فروش متعدد و متفاوتی وجود دارند. تکنیک هایی که در یک صنعت یا کسب و کار بازده بسیار خوبی دارند، شاید در یک صنعت یا کسب و کار دیگر فروش را منفی کنند.

پس نمی توان یک استراتژی یا تکنیک را به عنوان بهترین تکنیک فروش معرفی کرد. اما قطعا این تکنیک ها در هر صنعت و زمینه ای نقاط اشتراک بنیادینی نیز دارند. در این نوشته رازهای فروش موفق که در کلیات علم فروش مطرح شده اند، در اختیار شما قرار داده می شوند.

Technique-and-key-to-success-in-sales

 

1- نسبت به کارتان جدی باشید.

تصمیم بگیرید تا تمام راه تا بالا را بپیمایید و به 10 درصد افراد ممتاز زمینه کاری خودتان برسید. هر چیزی کمتر از داشتن تعهد نسبت به تعالی عبارت است از یک پذیرش فاقد هشیاری میانه روی، با عملکرد متوسط یا زیر متوسط. هنگامی که شما درباره فروش تان جدی فکر می کنید و تصمیم می گیرید که در کارتان بهتر باشید روند ایجاد تغییر در زندگی تان شروع می گردد و در مسیر خودتان قرار می گیرید تا یکی از افراد ممتاز شغل خود شوید.

2- مهارت لازم بر سر راه موفقیت در فروش را تشخصی دهید.

آن یک مهارتی که اگر آن را تکمیل کنید و با کیفیت عالی انجام دهید چیست که به شما کمک می‌کند تا فروش و حقوقتان را دو برابر نمایید؟

پاسخ تان هر چه هست آن را بنویسید و فهرستی از کلیه کار هائی بنویسید که در یادگیری آن مهارت می توانید انجام دهید و همین امروز- هر بار فقط یک مرحله – شروع کنید تا اینکه در آن مهارت، مسلط یا استاد شوید. تا زمانی که حقوق شما دو برابر شود شما فقط به اندازه یاد گرفتن یک مهارت مسلط شوید (که اگر ایستادگی کنید مسلماً بدین گونه خواهد شد)، آنگاه شما باید این سؤال را مجدداً بپرسید: «هم اکنون سؤال این است که، کدام مهارت است که بیشتین کمک را به من می نماید تا درآمدم را افزایش دهم؟» سپس آن مهارت جدید را به عنوان هدف تنظیم کنید و طرحی بریزید که آن را یاد بگیرید (از جمله خواندن، گوش کردن و تمرین کردن در این زمینه) و سپس مشغول کار شوید.

در بقیه قسمت کارتان، یک پروژه کاملاً مستقل تعریف کنید و همیشه بر روی آن کار کنید تا مهارتی را که در آن زمان بیشترین کمک را به شما بنماید یاد بگیرید.

3- مشکلات بازار هدف را درک کنید.

خریداران می خواهند با خریدشان یک مشکل را حل کنند، پس مشکلات بازار هدف را عمیقا بشناسید. وقتی می خواهید یک لباس بخرید، فروشنده هدف شما را می پرسد. او می خواهد بداند شما لباس را کجا می خواهید استفاده کنید تا بتواند درست شما را راهنمایی کند. هدف نهایی این است که از پوشیدن لباس در موقعیتی که برای آن خرید می کنید، حس خوب داشته باشید.

این حس خوب باعث می شود حس رضایت داشته و مجددا برای خرید به این شخص مراجعه کنید. یا حتی به صورت خودجوش موثرترین نوع بازاریابی را انجام داده، و او را به دوستان خود معرفی کنید.

اما همه محصولات به سادگی پوشاک نیستند. شما باید بازار هدف خود را مشخص کنید، نیازهای آنها را بشناسید، و بدانید مشکلاتی که می خواهند با محصول شما حل کنند چیست. با این دیدگاه، می توانید محصولات خود را در راستای حل مشکلات بهینه سازی کنید.

4- دوستان را با دقت انتخاب نمایید.

با افراد خوبی نشست و برخواست کنید. چارلی جونز همیشه می گفت:

«در مدت پنج سال همان شخصی خواهی بود که امروز هستی، به جز براساس کتاب هایی که مطالعه می کنی و افرادی که ملاقات می نمایی.»

افراد مثبت با سایر افراد مثبت معاشرت می کنند و برنده ها نیز با برنده ها. هنگامی که فکرتان را تغییر می دهید و درباره خود و نیروی بالقوه خودتان به طور کلی خوش بین می شوید، افرادی را به درون زندگی خود جذب می کنید که به همان صورت فکر و احساس می کنند.هم زمان، افراد منفی و بی فایده از اطرافتان رانده و متوجه می شوند که دیگر علاقه ای به شما ندارند.

متصدیان ممتاز فروش «دوستدار تنهایی اند». منظورم این نیست که آن ها افراد جامعه ستیزی هستند که هیچ دوست و همکاری ندارند. این صرفاً بدان معناست که افراد ممتاز در خصوص مردمی که همکار بودن یا شراکت یا دوستی با آن ها را می پذیرند طبیعت گزینشی دارند. آن‌ها به خودشان اجازه نمی دهند که در کنار افراد منفی وقت خود را بگذرانند. منظور از افراد منفی کسانی است که با شکایت کردن ها و بدبینی های خود روحیه آن ها را خراب می کنند.

5- داستان سرای خوبی باشید

چیزی که شما را متمایز می کند، داستان است، نه خود محصول. خصوصا در مورد محصولاتی که گران تر هستند.

یکی از تکنیک های مهم فروش داستان سرایی یا همان پیام متمایز به مشتری است. فروشندگان با داستان سرایی درمورد محصول می توانند ارزش های برند و محصول را به مشتری تفهیم کنند. محصولاتی که بتوانند علاوه بر برآورده نمودن نیاز مشتری حاوی مفهومی برای او باشند، ایجاد کننده تمایزی برای مشتری می شوند که وی در ازای این ارزش شکل گرفته حاضر به پرداخت هزینه می شود.

در حقیقت هدف داستان سرایی در فروش نشان دادن وجه تمایز محصول است.

اجازه دهید یک نمونه داستان سرایی توسط یک فروشنده املاک برای شما بیان کنم. فروشنده با داستان هایی درباره محله آرام، همسایگان خوب و … املاک خود را به فروش می رساند.

6- تصمیم بگیرید که تا ابد زندگی کنید.

از سلامتی فیزیکی خود مراقبت عالی به عمل آورید. امروز تصمیم بگیرید که می خواهید تا سن 90 سالگی یا بیشتر زندگی کنید. سپس عادت های جاری خودتان در زمینه سلامتی را امتحان کنید و از خود بپرسید،

«آن تنها عادت سلامتی چیست که اگر آن را ایجاد کنم بیشترین کمک را می نماید تا همین امروز سطوح برازندگی فیزیکی و انرژی ام اصلاح شوند؟»

وزن ایده آل خود را مشخص نمایید و سپس برنامه ای بریزید که به آن وزن برسید و آن را در باقیمانده زندگی تان حفظ نمایید سطح برازندگی فیزیکی و انرژی را که می خواهید از آن لذت ببرید معین کنید و سپس تمرین ورزشی را بطور منظم شروع نمایید به نحوی که درباره خودتان احساس فوق العاده داشته باشید.

مرد 100 ساله ای را به خاطر آورید که روزنامه با او مصاحبه کرد و از او پرسید که احساسش درباره رسیدن به 100 سالگی عمرش چیست. او گفت، «اگر می دانستم که عمرم این‌قدر طولانی می گردد، خیلی بیشتر از اینها از خودم مراقبت می کردم.»

کارشما این است که از امروز مراقبت عالی از خود به عمل آورید به طوری که حتماً عمر طولانی پیدا کنید و در تمام راهه درباره خود احساس بسیار خوبی داشته باشید.

7- با خودتان به طرز مثبت صحبت کنید.

صحبت کردن مثبت با خودتان را تمرین کنید. مکالمه درونی خود را کنترل نمایید. احساسات شما تا حد چشمگیری به وسیله نحوه صحبت کردن شما با خودتان در تمام طول روز معین می‌شود. روانشناسان به آن «سبک توضیحی» شما می‌گویند.

چالش این است که اگر شما عمداً و به صورت مثبت با خودتان صحبت نکنید به طور خودکار خواهید لغزید و به فکر چیز هایی خواهید افتاد که یا شما را دیوانه و یا غمگین خواهند کرد. به جای آنکه بگذارید چنین اتفاقی بیفتد، چیز های مثبت به خود بگوئید،

 


 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

جهت استفاده از سامانه پیام کوتاه عدد 2000 را به 10001391 پیامک کنید یا از لینک زیر اقدام نمایید.

ثبت-نام-پنل-پیامکی

کد BSC : 66375117127352024-977616960-18224;