انواع بازاریابی اینترنتی

4 از 5 (3 نظر)

انواع بازاریابی اینترنتی

به طور کلی بازاریابی اینترنتی به چندین شاخه کلی تقسیم می شود که در اینجا دو مورد از این دسته بندی ها را به شما توضیح خواهیم داد.

بازاریابی ایمیلی : ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل انبوه در واقع به معنای تبلیغات کالا و اجناس از طریق ایمیل هست، به این صورت که شما محصولات ، خدمات و اخبار سایت خود را برای لیستی از ایمیل مشتریان هدف خود ارسال خواهید کرد. به شکلی که این ایمیل ها هیچگونه مزاحمتی برای افراد نداشته باشند و افراد هر زمان که دوست دارند بتوانند درخواست لغو عضویت از لیست خبرنامه ایمیلی شما را ارسال کنند.

بازاریابی شبکه اجتماعی : بازاریابی شبکه های اجتماعی در واقع به کلیه تبلیغاتی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و یا اینستاگرام صورت می‌گیرد، گویند و یکی از راه های آسان برای بازاریابی محصولات و خدمات شما می باشد.

 

Internet-Marketing

تفاوت بین بازاریابی ایمیلی با بازاریابی شبکه های اجتماعی

تفاوت این دو روش بازاریابی را با ذکر مثالی توضیح می‌‌دهیم.فرض کنید که برای معرفی محصولات و خدمات خود، صفحه اینستاگرامی ساخته و محصولات و یا خدمات خود را در قالب یک پست در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید.حالا از دید کاربر بررسی می‌کنیم که به چه شکل پست شما نمایش داده خواهد شد.به عنوان مثال، کاربری قصد دارد که پست های دوستان خود را مشاهده کند و حدودا 500 فالوور را دنبال کرده است و اقدام به بروزرسانی صفحه خود می‌کند. حالا تصور کنید از این پانصد نفر، حدود دویست نفر از فالوور های شخص مورد نظر ما، در اینستاگرام پست به اشتراک گذاشته اند.

به نظر شما چند درصد این امکان وجود دارد که پست شما، بین این تعداد پست دیده شود و کاربر به پست شما برسد؟

همانطور این مشکل در دیگر شبکه های اجتماعی نیز موجود است و یکی از معایب این نوع بازاریابی می‌باشد. حتی این امکان هست که پستی که شما در شبکه های اجتماعی قرار می‌دهید را بخش اعظم کاربرانتان مشاهده نکنند.

اما به هیچ عنوان در بازاریابی ایمیلی چنین مشکلی وجود ندارد.به عنوان مثال،زمانی که روز خود را در سرکار و یا در منزل شروع می‌کنید، اولین کاری که بعد از باز کردن مرورگر انجام می‌دهید، چک کردن ایمیل های شخصی خود می باشد و تا زمانی که تمامی ایمیل های ارسالی خود را چک نکرده باشید، دست از سر برنامه مدیریت ایمیل خود بر نمیدارید و تمامی ایمیل های ارسالی خود را بررسی خواهید کرد.

پس در نتیجه متوجه تفاوت بین این دو دسته بازاریابی اینترنتی شدیم.

 

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 663751171275320241104957965-18900;