بازاریابی ایمیل
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی یک روش اصولی برای ایجاد وفاداری مشتریان به یک کسب و کار بوده و عاملی مهم در فروش محصولات و خدمات بهحساب میآید. شما از طریق بازاریابی ایمیلی میتوانید مشتریان و یا کاربران سایت خود را همیشه درکنار خود داشته باشید. در این مدل از بازاریابی دیجیتال شما ابتدا باید ایمیل کاربران سایت خود را دریافت کنید، سپس از طریق سرویسهای ارسال ایمیل انبوه مانند میرلایت (MailerLite) و میل چیمپ (MailChimp) برای آنها ایمیلهای هدفمند ارسال کنید.
بازاریابی ایمیلی به اصضلاح همانند شمشیر دو لبه است. اگر آن را درست و اصولی انجام دهید، مشتریان شما بیشتر و وفادارتر خواهند شد و فروش شما طبیعتا افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین از طرف دیگر در صورت ارسال ایمیلهای متوالی و بیارزش میتوانید مشتریان را از دست داده و همچنین به اعتبار برند خود لطمه وارد کنید.
ایمیل مارکتینگ یعنی چی؟
ایمیل مارکتینگ یعنی بهتر کردن رابطه با مشتری به کمک ایمیل.
اگر بخواهیم کمی واضحتر تعریف کنیم، این مثالها مفید هستند:
ارسال ایمیل اطلاعرسانی تخفیفها یا محصولات جدید
فرستادن خبرنامۀ مقالات یا هر نوع محتوای جدید
گرفتن نظر مشتری درباره محصول یا خدمات
یادآوری خریدهای تکمیل نشده
تبریک تولد یا هر نوع سالگرد
ارسال فاکتور خرید
با تمام این ایمیلهایی که میفرستیم سعی میکنیم مشتری یا مخاطب جدید به دست آوریم و مشتریهای فعلی را حفط کنیم.
با تمام این ایمیلهایی که میفرستیم سعی میکنیم مشتری یا مخاطب جدید به دست آوریم و مشتریهای فعلی را حفط کنیم.
معمولاً ایمیلهایی که میفرستیم را به دو دسته تقسیم میکنند:
ایمیلهای مارکتینگ
ایمیلهای تراکنش یا معاملاتی
بهترین نمونه ایمیلهای مارکتینگ خبرنامه است. خبرنامههایی که در آن محتوای جدید سایت مثل مقالات، ویدیو و ... را معرفی میکنیم و یا ایمیلهایی که در آن محصول جدید را معرفی میکنیم. اگر در خبرنامه هفتگی نوین عضو باشید، با این مدل از ایمیل مارکتینگ آشنا هستید. اگر هم خبرنامه ما را ندیدهاید پس همین حالا عضو شوید :)
انواع ایمیلهای تراکنش هم زیاد است. ایمیلهای یادآوری رمز عبور، فاکتور خرید، جواب پشتیبانی به تیکت و ... همه ایمیلهای تراکنش حساب میشوند. این گروه ایمیلها معمولاً به صورت خودکار ارسال میشوند.
چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟
از زمان گسترش اینترنت در دنیا تا امروز، ایمیل ابزاری ضروری برای کسب و کارها بوده و هست. طبق تحقیقات انجام شده، حدود ۳/۹ میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده میکنند. این رقم همزمان با افزایش نفوذ اینترنت در میان مردم زیاد میشود. کمتر کسی پیدا میشود که کاربر اینترنت باشد اما ایمیل نداشته باشد. شاید بعضی افراد خیلی کمتر از ایمیل استفاده کنند اما در هر صورت ایمیلی دارند که در صورت ضرورت از آن استفاده میکنند.
حالا عاشقان شبکههای اجتماعی، مشتریان بانکها، دانشجویان و کل افرادی که از موبایلهای اندرویدی یا آیفون استفاده میکنند به نوعی مجبور هستند یک آدرس ایمیل داشته باشند.
شاید فکر کنید الان با وجود پیامرسانهای سریع و پرامکانات خیلی کم پیش میآید مردم به همدیگر ایمیل بفرستند. این فکر تا حدودی درست است؛ استفاده از ایمیل برای پیام دادن و کارهای روزمره خیلی کم شده اما هنوز ایمیل تنها راه رسمی و قابل اعتماد ارتباط با کاربران است. به ویژه برندها و کسبوکارهای اینترنتی، ایمیل را مبنای کار خود قرار دادهاند.
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .