تاریخچه ایمیل مارکتینگ

4 از 5 (3 نظر)

تاریخچه ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

گری توئرک اولین کسی است که ۴۱ سال پیش توانست ایمیلی را به صورت انبوه برای ۴۰۰ نفر از مشتریان سازمان تجهیزات دیجیتال (DEC) ارسال کند و فروش ۱۳ میلیون دلاری را رقم بزند. بعد از این اتفاق او را پدر اسپم دنیا نامیدند. اما خود او معتقد بود چون ایمیلش را به صورت هدفمند برای مخاطبان هدف ارسال کرده است باید لقب پدر ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی دنیا را به او بدهند.

حد فاصل سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ با فراگیر شدن استفاده از اینترنت، سبک زندگی و کاری مردم دستخوش تغییرات زیادی شد. در همین راستا Hotmail به عنوان اولین سرویس ایمیل تحت وب فعالیت خود را به صورت رایگان شروع کرد تا بازاریابت بتوانند از ظرفیت‌های آن در راستای بازاریابی استفاده کنند و هزینه‌های بازاریابی مستقیم حضوری یا تلفنی را کاهش دهند.

advertising-and-email

 

همه چیز از سال ۲۰۰۰ به بعد شروع شد

تا قبل از سال ۲۰۰۳ مشکلات زیادی برای ارسال ایمیل انبوه وجود داشت تا اینکه در این قانون ارسال اسپم تصویب شد. در این قانون ما به عنوان دریافت کنندگان ایمیل‌های تجاری می‌توانستیم مشخص کنیم که فرستنده ایمیل فقط یک بار بتواند برای ما پیام تبلیغاتی بفرستد.

اما در سال ۲۰۰۴ با قانون SPF یا قانون خط مشی فرستنده، جنگ بازاریابی ایمیلی وارد فاز جدیدی شد. در سیستم تأیید اعتباری ارائه شده که بعد از تایید IP ارسال کننده پیام‌های اسپم دیگر به او ارسال چنین پیامی داده نمی‌شود. به همین دلیل برای ارسال انبوه ایمیل‌های حاوی پیام‌های تبلیغاتی، اسپم و ویروسی از فرستندگان مختلف افزایش چشمگیری پیدا کرد.

اما باتوجه به حساسیت موضوع و برای جلوگیری از آزار مخاطبان، کمپانی‌هایی چون AOL، یاهو و Hotmail به ارائه‌کننده اجازه می‌دادند بازخورد خود نسبت به اسپم بودن پیام‌ها را ارسال کند تا بتوانند از ارسال ایمیل‌های غیرمرتبط و تبلیغاتی جلوگیری کنند.

کم‌کم به بازاریابی ایمیلی به نقطه‌ای رسید که پیام‌های انبوه باید حتما به صندوق دریافتی (Inbox) مخاطبان هدف ارسال می‌شد. مرتبط نبودن موضوع ایمیل، محتوای تبلیغاتی و آزاردهنده، زمان ارسال و… از جمله مواردی بود که در صورت رعایت نکردن آنها، ایمیل‌ها به spam می‌رفتند.

تغییر قواعد بازی از ۲۰۱۰ تا امروز

اما از سال ۲۰۱۰ به بعد ایمیل مارکتینگ وارد فاز جدیدی شد و قواعد بازی کاملا تغییر کرد. از یک سو سخت‌گیری‌های صورت گرفته در ارسال ایمیل به صورت انبوه، بررسی محتوای ایمیل‌ها، ارزان‌بودن بازاریابی ایمیلی نسبت به روش‌های دیگر و فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، اقبال کاربران به استفاده از ایمیل و ظهور شبکه‌های اجتماعی از طرف دیگر، شرایط را برای ایمیل مارکتینگ‌ سخت‌تر از گذشته کرده بود.

اما کم‌کم از سال ۲۰۱۳ به بعد خیلی‌ها متوجه شدند چطور باید به صورت حرفه‌ای از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند. استفاده از محتوای مناسب و مبتنی بر نیاز و علاقه کاربران، به‌کارگیری سرویس‌های ایمیل حرفه‌ای، یکپارچه‌سازی ایمیل مارکتینگ با سیستم‌های مدیریت محتوا، استفاده از سیستم‌های اتوماسیون ایمیل مارکیتنگ، بخش‌بندی مشتریان و ارائه پیشنهادات جذاب شد مخاطبان هدف بیش از پیش درگیر ایمیل‌های دریافتی شوند.

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 66375117127022024-1813385236-18780;