تفاوت بازاریابی ایمیل با ارسال ایمیل اسپم

4 از 5 (3 نظر)

تفاوت بین ایمیل مارکتینگ با ایمیل اسپم

بطور کلی دو روش برای ارائه محصولات به شکل ایمیلی وجود دارد.

ایمیل مارکتینگ (تبلیغات هدفمند):

در این روش هیچگونه مزاحمتی برای کاربر بوجود نمی آید و هدف آن با خبر سازی کاربران سایت از محصول و یا خدمات جدید شما می باشد که کاملا باب میل کاربر طراحی خواهد شد و حتی المقدور سعی میشود که به وسیله سیاستی، کاربر را برای مشاهده محصول، ترقیب کند. با یک مثال مطلب خود را توضیح می دهم. فرض میکنیم که شما یک دوره جدیدی را ضبط و قرار می دهد و می‌خواهد که کاربران سایت از این دوره با خبر شوند، پس سیاستی از قبیل تخفیف برای اولین خرید و یا تخفیف بر روی دوره موردنظر و یا هرگونه خدماتی که کاربر، مشتاق به مشاهده دوره مورد نظر می شود را پیاده سازی می‌کند و تنها یکبار قصد ارسال این ایمیل را دارم.

این کار باعث معرفی دوره خود در بین کاربران می‌شود و کاربر، نه تنها این ایمیل را تبلیغ نمی داند، بلکه بسیار از این پیشنهاد استقبال می‌کند و اعتماد کاربر به شما دو چندان خواهد شد. ضمنا در ایمیل مارکتینگ در بخش طراحی قالب ایمیلی، تمامی قواعد جلوگیری از اسپم مانند افزودن دکمه لغو اشتراک و رعایت استفاده از رنگ بندی ایمیلی و… رعایت می شود و به کاربران قدرت انتخاب می دهیم که در صورت نیاز، اشتراک خود را غیر فعال کنند.

ایمیل های تبلیغاتی (اسپم مارکتینگ):

در این روش سعی در ارسال پیاپی ایمیل تبلیغاتی به سمت بخش اعظمی از کاربران می شود که بدون هیچگونه هدفی اعم از سن کاربر، تخصص کاربر و … را دنبال نمیکند و تبلیغات محصول و یا خدمت خود را برای تمامی افراد ارسال می‌کند. منظور خود را با ذکر مثالی توضیح می دهم.فرض می‌کنیم که بنده یک طراح سایت هستم و قصد دارم که در زمینه طراحی سایت، خدمات خود را به مشتری ارائه دهم و مشتری های بیشتری را به سمت خود جذب کنم. پس لیست ایمیلی کاربران خود را تهیه و سیاست خود را به گونه ای برنامه ریزی میکنم که در هر روز دو بار ایمیل تبلیغاتی را برای کاربر خود ارسال کند و پس از مدتی مشاهده می‌شود که ایمیل بنده در اسپم باکس بخش اعظمی از کاربران هدفمند ما می باشد و سرویس های ایمیلی پس از مدتی ما را اسپمر شناسایی خواهند کرد و دسترسی ما برای ارسال ایمیل را گرفته و بن خواهیم شد.

برای مثال، سیاست دیگری را بررسی میکنیم: فرض کنید که لیست 20000 نفری از کاربران داریم و سایت ما تفریحی می باشد و از انواع کاربران با قشر های متفاوت تشکیل شده است و قصد داریم محتوای ایمیلی مخصوص به قشر کوچکی را تبلیغ کنیم و ایمیل خود را برای تمامی بیست هزار نفر کاربران خود ارسال میکنیم. نتیجه این امر از دید کاربران این است که تمایل به دریافت چنین ایمیلی از طرف شما را نداشته اند و حس میکنند که شما فقط ایمیل کاربر را برای ارسال تبلیغ گرفته اید و شما را اسپم خواهند کرد تا تبلیغات متفرقه را از سمت شما دریافت نکنند. پس مجدد ما اسپمر شناسایی خواهیم شد.

 

مزایای بازاریابی پست الکترونیک (در اینترنت) عبارتند از:

  • - ایمیل مستقیم و بی واسطه به تاخیر در ارتباطات را کاهش داده و اجازه می دهد کسب و کار اجرای روان ترداشته باشد.
  • - بازگشت دقیق سرمایه گذاری را هنگامی که به درستی انجام شود می توان ردیابی و ثابت کرد بازاریابی پست الکترونیک اغلب به عنوان موثرترین تاکتیک بازاریابی آنلاین گزارش شده است.
  • - بازاریابی پست الکترونیک به طور قابل توجهی ارزان تر و سریع تر از پست سنتی است زیرا پست سنتی دارای ( هزینه بالا و صرف زمان بالا برای تولید آثار هنری، چاپ، آدرس دهی و پست مورد نیاز در یک کمپین پست سنتی ) است.
  • - تبلیغ را می توان به تعداد قابل توجهی از مشترکان ایمیل که تصمیم گرفتند موضوع مورد علاقه خود را دریافت کنند ارسال می شود و هدفمند است.
  • - به طور متوسط بازاریابی ایمیل تبلیغاتی ( Email advertising ) مستقیم، تولید نرخ پاسخ دهی و ارزش بالاتر ​​برای تجارت الکترونیک کسب و کاراست.

mail

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

 

کد BSC : 66375117127122024295970601-18880;