نحوه دریافت ایمیل از کاربران

4 از 5 (3 نظر)

نحوه دریافت ایمیل از کاربران

یکی از مراحل مهم در بازاریابی ایمیلی نحوه دریافت ایمیل کاربران است، زیرا اگر ایمیل‌شان را در اختیار شما قرار ندهند اصلا نمی‌توانید بازاریابی ایمیلی داشته باشید. پس باید بتوانید با راه‌ و روش‌هایی از کاربران دعوت کنید که ایمیلشان را به شما بدهند. وقتی از کاربر یک کاری بخواهید که انجام دهد در اصل شما یک «فراخوان عمل» یا Call to Action تعریف می‌کنید. برای استفاده از تکنیک فراخوان عمل می‌توانید از دو حالت استفاده کنید. حالت اول استفاده از «صفحه‌های عادی سایت» و حالت دوم استفاده از «صفحه فرود» است.

Email-Marketing-Indicators

دریافت ایمیل از صفحه‌های عادی سایت

 -  خبرنامه سایت

سایت‌های خبری و یا مجلات آموزشی آنلاین می‌توانند یک فرم خبرنامه در سایت گذاشته و از کاربران بخواهند برای دریافت بهترین خبرهای هفته و یا مطالب برتر هفته، ایمیل خود را وارد کنید. این مورد برای شروع مناسب نبوده و شاید شما در ابتدا محتوا کافی و یا با کیفیتی نداشته باشید که کاربر بخواهد برایش آنها را ارسال کنید. اما نا امید نشوید و از همان ابتدا این مورد را فعال کنید و کم‌کم ایمیل کاربران‌تان را بدست آورید. وقتی سایت شما مطرح شد و بازدید آن به واسطه فعالیت شما بالا رفت، تعداد ایمیل‌ها بیشتر هم خواهد شد.

 -  راهنما و مشاوره

یکی دیگر از روش‌های دریافت ایمیل مناسب سرویس‌های خدماتی بوده و آنها می‌توانند از این طریق ایمیل کاربران را جذب و سپس آنها را مشتری کنند. اگر کسب و کار شما خدماتی بوده یعنی یک سرویس مانند هاست و دامنه را ارائه می‌دهید، می‌توانید از کاربران بخواهید که برای راهنمایی و مشاوره ایمیل خود را وارد کنند. از این طریق پس از وارد کردن ایمیل می‌توانید یک پیام حاوی راهنمایی های کلی بفرستید و آنها را راهنمایی کنید. وقتی ایمیل را بدست آوردید در ادامه می‌توانید با پیشنهادهای هوشمندانه آن کاربر را تبدیل به خریدار و مشتری خود کنید.

 -  ثبت‌نام در سایت

دریافت ایمیل در هنگام ثبت‌نام یکی از ساده‌ترین روش‌های دریافت ایمیل است اما توجه داشته باشید به هیچ‌وجه موئر ترین روش نیست. اگر از فرم‌سازهای حرفه‌ای در سایت استفاده می‌کنید، حتما یک گزینه برای فعال کردن یا غیر فعال کردن ارسال ایمیل بگذارید و تا کاربر انتخاب کند که می‌خواهد ایمیل از شما دریافت کند یا فقط برای نام‌نویسی قصد دارد ایمیلش را وارد کند. اگر این عمل را انجام ندهید ممکن است در صورت عدم رضایت ایمیل شما در پوشه اسپم قرار داده و یا لغو عضویت (Unsubscribes) کند.

دریافت ایمیل از صفحات فرود (Landing Pages)

 -  کد تخفیف

مرسوم‌ترین روش دریافت ایمیل و برنامه بازاریابی ایمیلی ، فروشگاه‌های اینترنتی وابسته به کد تخفیف است. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنت برای جذب مشتری از آنها می‌خواهند ایمیلشان را وارد کنند تا به آنها کد تخفیف ارسال شود. کد تخفیف‌ها معمولا برای اولین خرید داده می‌شود اما باز هم می‌توانید در مناسبت‌های مختلف کد تخفیف در سایت قرار دهید و بگویید که ایمیل خود را وارد کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. کد تخفیف برای اولین خرید می‌تواند کاربرا را به برند و محصولات شما علاقه‌مند کرده و بسیار موئر است.

 -  هدیه رایگان

شما می‌توانید با ساخت یک صفحه فرود یک هدیه به صورت رایگان به کاربرانتان بدهید. این هدیه‌ها معمولا فایل‌های دانلودی بوده که به ایمیل افراد ارسال می‌شود. شما می‌توانید یک کتاب الکترونیک مرتبط با حوضه کاری‌تان را برای مثال تهیه و ترجمه کنید و یا خودتان یک کتاب بنویسید و آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. کاربران اینترنت از این دست محصولات رایگان استقبال می‌کنند. در صفحه فرود باید فیلدی برای آدرس ایمیل ایجاد کنید، سپس لینک دانلود را برایشان ایمیل کنید.

 

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 66375117127072024-269656633-18796;