ارسال پیامک برای جذب مشتری

4.25 از 5 (4 نظر)

ارسال پیامک تبلیغاتی با هدف مشتری یابی

بعید است آقایی را پیدا کنیم که هر هفته چند بار پیامک تبلیغاتی اپیلاسیون دریافت نکرده باشد. یا اکثر خانم‌ها، احتمالاً پیامک تبلیغاتی کاشت موی طبیعی را دریافت کرده‌اند!

شاید با جستجویی در کتاب‌های بازاریابی یا منابع آنلاین، مطالب زیادی در خصوص بازاریابی با استفاده از پیامک یا Text Message Marketing = TMM دیده باشید و فکر کنید احتمالاً منظور همین نوع پیامک‌ها باشد.

در حالی که عموم آنچه در کشور ما به عنوان پیامک تبلیغاتی ارسال می‌شود، در ادبیات بازاریابی دنیا، Text Spamming یا ارسال متون هرز محسوب می‌شود. قبلاً در بحث ایمیل مارکتینگ یا هرزنامه‌های انبوه، توضیح دادیم که ارسال هر نوع پیامی که مخاطب برای دریافت آن اعلام رضایت نکرده باشد، در عرف بازاریابی و تبلیغات،‌ اسپم یا پیام هرز تلقی می‌شود.

قبل از هر چیز، همیشه در ارسال پیامک‌ها،‌ به دریافت کننده،‌ این حق را بدهید که خودش را از فهرست تماس‌های شما خارج کند. اگر چه این بحث یک بحث اخلاقی هم محسوب می‌شود. اما نگاه ما به قسمت اخلاقی ماجرا نیست. از لحاظ منطق کسب و کار هم، اگر چنین کاری را رعایت نکنید یک اشتباه جدی مرتکب شده‌اید.

می‌توان به سادگی گفت: کسی که پیامک تبلیغاتی می‌گیرد، پیامک انبوه دوست دارد وگرنه همه اپراتورها امکان مسدود کردن پیامک‌های تبلیغاتی را فراهم می‌کنند.

حتی اگر این فرض درست باشد – که الزاماً نیست و کم نیستند کسانی که به خاطر دریافت پیامک‌های یک سرویس خاص، مجبورند شما را هم تحمل کنند! – باز هم ممکن است طرف مقابل، علاقمند به موضوع  مورد نظر شما نباشد.

شما برای پانصد هزار نفر پیامک کاشت موی طبیعی ارسال می‌کنید که نیمی از آنها زن هستند و بخش دیگری مو دارند و بخش دیگری پول ندارند و اقلیتی هم به دنبال کاشت مو هستند!

پس جامعه هدف شما احتمالاً کمتر از ده هزار نفر است و شما هر بار هزینه ارسال پانصدهزار پیامک را پرداخت می‌کنید.

 

سامانه-پیام-کوتاه-برای-خودروسازان-و-نمایندگی-های-فروش-خودرو

 

کافی است یک بار به مخاطب پیامک بزنید و از او بخواهید که در صورتی که تمایل به دریافت پیامک‌های مربوط به موضوع «…» را دارد، عدد مشخصی را برای شما ارسال کند.

احتمالاً همان اول بیش از نود درصد فهرست خود را از دست خواهید داد. اما نگران نباشید. اینها قرار نبوده خریدار باشند. شما نمی‌توانید تا ابد به چند صد هزار آقا پیامک بفرستید شاید کسی از میان آنها تغییر جنسیت دهد! یا اینکه آنقدر برای افراد مودار پیامک کاشت مو بفرستید تا روزی موی سر آنها بریزد و نیازمند پیامک شما باشند!

حالا هنر شما آن است که پیامک اولیه و محتوای سایر پیامک‌های خود را به شیوه‌ای تنظیم کنید که رغبت مخاطب برای ارسال آن عدد مشخص طلایی افزایش یابد.

تا حد امکان یک پنل پیامک برای کار خود بگیرید تا بتوانید پیامک‌ها را بهتر مدیریت کنید. نرخ تحویل شدن پیامها را ببینید و بازخوردهای مثبت و منفی و توهین‌هایی را که ارسال می‌شود، دریافت کنید. تک تک آن جملات مثبت و منفی و فحش و ناسزاها و تعداد آنها، ممکن است شما را به مسیر درست بازاریابی هدایت کند! ضمن اینکه از روی تعداد پاسخ پیامک‌های خود، می‌توانید ساعت مناسب ارسال پیامک را به تدریج کشف کنید. هر صنعت و هر گروه مشتری، روزها و ساعت‌های بهینه‌ای دارد که بیشتر از سایر مواقع به پیامک‌های شما عکس‌العمل نشان می‌دهد. کشف این الگوهای رفتاری، زمانی ساده‌تر و مطمئن‌تر خواهد بود که خودتان مدیریت این سیستم را در اختیار داشته باشید.

ارزش هر شماره موبایلی که مشتری با رضایت به شما می‌دهد تا پیامک‌های شما را بگیرد بیش از هزار شماره تماسی است که از یک فهرست معمولی عمومی، خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. به فهرست پیامک‌های مربوط به مشاغل هم همیشه اعتماد نکنید. به فرض درست بودن ادعای آنها، به خاطر داشته باشید که آقای پزشک یا خانم مهندس، به سادگی ممکن است سیمکارت خود را به فرزندشان داده باشند و خود از طریق یک خط اعتباری یا خط دوم ناشناخته،‌ زندگی بهتری را تجربه کنند! بنابراین به همه کانال‌هایی که می‌شود شماره موبایل مشتری را گرفت و از او برای ارسال پیامک اجازه خواست، فکر کنید. ممکن است این کانال، یک سمینار یا همایش، یک نمایشگاه، یک تبلیغ در روزنامه یا یک صفحه در یک وب سایت باشد.

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 66375117127362024-208992423-31780;