دریافت قبض برق با sms

4.5 از 5 (6 نظر)

دریافت قبض برق با پیامک

پرداخت قبض برق از ابتدای مهر ماه 98 تنها از طریق الکترونیک مقدور است و با دستور وزیر نیرو حذف قبض کاغذی برق در دستور کار قرار گرفته است و این وزارتخانه در حال جمع آوری اطلاعات مشترکین برای اجرای این طرح است. بر این اساس من بعد مشاهده و دریافت قبض برق تنها از طریق پیامک و سایت شرکت برق، سامانه تلفنی و اپلیکیشن همراه برق امکان پذیر است و افراد برای این منظور باید اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند که توضیحات کامل آن در ادامه می آید.  34 میلیون مشترک برق از ۳۶ میلیون شماره خود را در سامانه وارد کردند. 

طبیعتا افرادی که از ثبت در سامانه جا بمانند امکان پرداخت قبض برق خود را نمی یابند و پس از دو ماه با مشکل قطع برق روبرو می شوند و دردسر مراجعه به شرکت برق برای وصل کردن آن و ثبت نام در سامانه بر دوش مالک می افتد. در ادامه چند روش ثبت نام در سامانه شرکت برق برای دریافت قبوض برق را توضیح می دهیم.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر در مجموع 36 میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد که اطلاعات 30 میلیون مشترک تا کنون دریافت شده است و در مجموع 84 درصد در سامانه قبض الکترونیک برق ثبت شده اند. چاپ قبوض کاغذی برق از قطع 12 هزار درخت در سال جلوگیری می کند.

How-to-use-SMS-panel

 

انواع روش های دریافت قبض برق

روش‌های مختلفی برای دریافت قبض برق الکترونیک وجود دارد که ما در ادامه به‌صورت کامل هر کدام را تک به تک توضیح می‌دهیم:

روش اول: دریافت قبض برق با اس ام اس

برای دریافت قبض برق با اس ام اس اول باید شماره همراه کسی را که معمولاً قبض برق را پرداخت می‌کند، در سیستم ثبت کنید؛ این شخص می‌تواند مدیر ساختمان باشد یا مثلاً پدر خانواده.

برای ثبت شماره همراه‌تان در سیستم اداره برق دو راه دارید:

- ورود به سایت اداره برق استان خودتان

- وارد سایت اداره برق استان خودتان شوید و شماره تلفن‌تان را برای حذف قبض کاغذی و دریافت آن به‌صورت پیامک ثبت کنید.

ارسال شناسه قبض به شماره 10001521

شناسه قبض واحد شما روی قبض برق کاغذی نوشته شده، آن را به شکل زیر به شماره 10001521 ارسال کنید:

1*شناسه قبض

پس از ارسال پیامی به شما ارسال می‌شود که می‌گوید شماره همراه شما در سیستم ثبت شده است. توجه داشته باشید که شماره قبض را با خط کسی ارسال کنید که قرار است پول برق را پرداخت کند، حالا می‌خواهد صاحب خانه باشد یا مستاجر.

اگر یک زمانی محل زندگی خودتان را عوض کردید، اول باید شناسه قبض محل قبلی را به صورت زیر به شماره 10001521 بفرستید تا شماره موبایل شما از سیستم حذف شود:

2* شناسه قبض

 

روش دوم: دریافت قبض برق با شماره ثابت 1521

راه دیگر این است که با شماره 1521 تماس بگیرید و شناسه قبض خودتان را همراه با کلید مربع وارد کنید تا مبلغ قابل پرداخت را به شما اعلام کنند. در‌صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید از طریق این تلفن گویا و با استفاده از رمز دوم کارت بانکی‌تان صورتحساب را پرداخت کنید.

 

روش سوم: دریافت قبض برق از سایت اداره برق استان خودتان

وارد سایت اداره برق استان خودتان شوید و گزینه پرداخت اینترنتی قبض را انتخاب کنید

با استفاده از شناسه قبض، می توانید قبض برق‌تان را پرینت بگیرید.

 

روش چهارم: دریافت قبض برق با اپلیکیشن همراه برق

اپلیکیشن همراه برق را می‌توانید از سایت اداره برق استان خودتان دانلود کنید. متاسفانه فعلاً فقط نسخه اندرویدی این اپلیکیشن در دسترس است. بعد از اینکه اپ رانصب کردید وارد بخش پرداخت قبوض شوید و شناسه قبض را وارد کنید تا مبلغ پرداختی نمایش داده شود. با استفاده از همین اپلیکیشن می‌توانید قبض برق‌تان را پرداخت کنید.

شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که قبلاً گفتم شماره موبایل‌تان را برای چند شناسه قبض متفاوت در سیستم اداره برق ثبت کنید و تمام قبوض را مشاهده و پرداخت کنید.

 

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

 

کد BSC : 66375117127332024857938494-18572;