راهکار مدارس و دانشگاه ها در دوران کرونا

4 از 5 (3 نظر)

راهکار مدارس و دانشگاه ها در دوران کرونایی

بسیاری از کشورها مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها را در جهت جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل یا نیمه تعطیل کرده اند. این تعطیلی های جهانی حدود ۶۰ درصد از دانش آموزان دنیا را شامل میشود. برخی کشورها تعطیلی کلی را انجام داده اند، ولی برخی  دیگر تعطیلی منطقه ای/استانی دارند.

پس از موج دوم کرونا در بسیاری از کشورها زمزمه هایی از بازگشایی مجدد مدارس شنیده میشود. این بدین معناست که ممکن است در ابتدا مدارس به صورت موقت یا شیفتی بازگشایی شوند و پس از آن جامعه به آرامی شروع به فعالیت کند.

بازگشایی مجدد مدارس در هر کشور بسته به قوانین و شرایط بهداشتی و اقتصادی آن کشور متفاوت میباشد. هر کشوری میتواند بر اساس پروتوکل های مخصوص به خود همه یا بخشی از ساعت های درسی را به صورت حضوری برگزار کند. استفاده از پروتوکول های بهداشتی و توجه به نکات بهداشتی اولین و مهم ترین امریست که در بازگشایی مدارس باید مورد توجه قرار بگیرد. ولی در کنار رعایت این موارد استفاده از سیستم های کمک درسی، نرم افزارهای اطلاع رسانی و بسترهای آموزش آنلاین به حضور کمتر دانش آموزان در محیط خارج از منزل و دوری از آلودگی کمک میکند.

امروزه صفحات اجتماعی متنوعی برای ارتباط بهتر، راحت تر و سریع تر افراد با قابلیتهای متنوع وجود دارد که به راحتی میتوان از آنها برای آموزش غیر حضوری دانش آموزان و دانشجویان استفاده کرد.

کرونا مهندسین را بر آن داشت تا به تولید نرم افزارهای مخصوص آموزش توجه بیشتری داشته باشند. در اینجا به چند اپلیکیشن که از آنها جهت آموزش مجازی میتوان استفاده کرد اشاره میکنیم.

اپلیکیشن معلم یار جهت کمک به فرآیند یادگیری و ارتباط موثر بین معلمین، دانش آموزان و اولیا طراحی شده است. برنامه های هفتگی، ثبت جلسات، صورتجلسه، امتحانات، ارسال نمرات به والدین از طریق پیامک، امکان خروجی گرفتن از دروس و جلسات،… از جمله امکانات اپلیکیشن معلم یار میباشد.

نرم افزار کلاس پلاس نرم افزاری جهت برنامه ریزی تحصیلی بهتر دانش اموز و والدین میباشد. امکان ایجاد برنامه تحصیلی هفتگی و روزانه، امکان اضافه کردن نامحدود دروس، امکان یاداوری هوشمند تکالیف و امتحانات، امکان ارائه آمار مطالعه دروس روزانه و هفتگی و ماهیانه و دریافت پیام های آموزشی و تحصیلی از امکانات این اپ میباشد.

تیوترلند اپلیکیشنی است برای ارتباط مستقیم با مشاوران، معلمان، اساتید و متخصصان به صورت خصوصی در حوزه های متنوع درسی، مشاغل و هنرها..

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین کافه ‌تدریس ازجمله بسترهای مناسب برای برگزاری کلاس مجازی و کلاس آنلاین است. شما می‌توانید این نرم‌افزار را به‌راحتی نصب کنید و آموزشگاه مجازی خود را راه‌اندازی و از آن استفاده کنید، در کلاس آنلاین دلخواه خود شرکت کنید یا کلاس مجازی خودتان را تشکیل دهید.

نرم افزار مدارس مدیار دارای امکانات بیشماری همانند برگزاری کلاس های مجازی آنلاین، اشتراک گذاری فایل، رای گیری، قابلیت ضبط و دانلود کلاس، امکان چت، ارسال پیامک و بسیاری موارد دیگر را دارد.

استاد سلام پلتفرمی جهت تدریس خصوصی یا آموزش انلاین در هر زمینه ای میباشد که اساتید و دانش آموزان با خرید اشتراک می توانند از آن استفاده کنند.

شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) برای آموزش مجازی دانش آموزان در نظر گرفته شده است. در این سامانه آموزش به صورت آنلاین انجام می شود و دانش آموزان موظف هستند در ساعات مقرر ، در کلاس های مجازی شرکت کنند.

در کنار نرم افزارهای داخلی سیستم های خارجی قابل استفاده به جهت آموزش انلاین هم وجود دارند. Zoom, adobe connect, learncube, Edmodo, kahoot, و …. ازین دسته نرم افزارهای قابل استفاده برای آموزش مجازی میباشند.

در کنار نرم افزارهای معرفی شده و بسیاری دیگر از نرم افزارها و بسترهای موجود راه های ارتباطی دیگری میان مدرسه و دانش آموزان و والدین وجود دارد.

باید درنظر بگیریم که تمامی نرم افزارها و اپلیکیشن ها نیازمند به گوشی های هوشمند و بستر اینترنت میباشند. ولی میتوان از بسترهای ساده تر و در دسترس برای اطلاع رسانی ها، ارتباطات، نظر سنجی ها و اعلام گزارشات استفاده کرد. در این صورت حتی اگر دانش آموز یا دانشجو دسترسی به اینترنت هم نداشته باشد میتواند پیام ارسالی را دریافت کند.

 

Send-SMS-abroad

سامانه پیامکی یکی از بسترهایی است که معلمین، اساتید، مدیران مدارس و دانشگاه ها به راحتی میتوانند جهت برقراری ارتباط با دانش آموزان و والدین آنها یا دانشجویان استفاده کنند. همانطور که میدانید پیامک یکی از ارزانترین راه های برقراری ارتباط با مخاطب میباشد. پس استفاده از پنل های پیامکی میتوانند استفاده های بسیاری برای کاربران داشته باشد.

مواردی همچون:

  • اعلام زمان امتحانات و کلاسها
  • اطلاعیه ها
  • ارسال لینک مطالب آموزشی
  • ارسال نمرات به والدین
  • گزارش حضور و غیاب
  • نظرسنجی
  • پاسخگویی خودکار به سوالات
  • ایجاد دفترچه تلفن
  • ارسال پیام های هوشمند و زماندار
  • ارسال پیامک های انگیزشی و نکات آموزشی
  • تبریک تولد و اعیاد و رویدادها
  • لینک کردن سامانه پیامکی به وب سایت مدرسه یا دانشگاه جهت ارسال خودکار
  • و بسیاری موارد دیگر
  •  

از قابلیت های سامانه ارسال پیامک انبوه میباشد. در کنار تمام موارد اشاره شده ارسال پیامک های تبلیغاتی به جهت جذب محصلین و دانشجویان جدید با استفاده از بانک شماره های منطقه ای و شهری موجود روی سامانه ازمزایای سامانه پیامکی میباشد.

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

جهت استفاده از سامانه جامع مدیریت هوشمند پیامک عدد 2000 را به 10001391 پیامک کنید یا از لینک زیر اقدام فرمایید.

ثبت-نام-سامانه-پیامکی

کد BSC : 66375117127532024844476097-27048;