سامانه پیامک برای بانک ها و موسسات مالی
سامانه پیامک برای بانک ها
یکی از تئوری های جدید که باعث جلب توجه محققان مختلفی قرار گرفته است بحثی در مورد استفاده از تکنولوژی جهت افراد مختلف است که توسط دیویس ارائه شده است.” او اعتقاد دارد که دو عامل اصلی 1- کاربردی بودن 2- سهولت کاربری سیستم ها، تاثیر بسیار بسزایی در شکل گیری تصمیم مشتری و در نهایت استفاده عملی از سیستم توسط مشتری دارد.”
موبایل یکی از دستاوردهای جدیدی است که در بخش بانکداری بسیار حائز اهمیت است استفاده از موبایل مزایای زیادی هم برای بانک ها و هم چنین جهت مشتریان فراهم کرده است. استفاده از پنل اس ام اس در بانکداری کاربردهای مختلفی را می تواند شامل شود با استفاده از این فناوری در بانک داری می توان امکانات و فعالیت های ارتباطی گسترده تری را ایجاد نمود هم چنین در بازار و فضا رقابتی باقی ماند، در مقدار زمان و هزینه نیز به وسیله استفاده ازاین سیستم صرفه جویی کرد. امکان دسترسی آسان تر به مشتریان، سرعت بالای ارائه خدمات به این روش از جمله مزایای دیگری است که لزوم استفاده از پنل اس ام اس در بانک ها را ضروری ساخته است. استفاده فراگیر مردم از تلفن همراه و تاثیر زیاد پیامک بر روی آن ها می تواند در ترغیب مدیران بانکی به بهره گیری از این روش در اولویت های کاریی عنوان کرد. یکی از این روش ها اعلام مانده حساب ها؛ واریز سود حساب ها و یا سررسید اقساط به وسیله ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس به مشتریان می باشد که باعث جلب نظر افراد مختلف و استفاده از این روش به شکل معمول شده است.
استفاده از پنل اس ام اس در ارسال پیام های شخصی و محرمانه
با توجه به این که خطوط موبایل در دسترس همه افراد وجود دارد و به صورت یک وسیله شخصی می باشد می توان بسیاری از بخش های صورت حساب های محرمانه و گردش های مالی را با استفاده از پیامک از طریق پنل اس ام اس به مشتریان انتقال داد در واقع استفاده از پنل اس ام اس در بانکداری جز نیازهای ضروری است که باعث جلب اطمینان و توجه مشتریان به استفاده از خدمات ارائه شده از طریق آن می گردد. سادگی، سرعت و کارایی بالا استفاده از پنل اس ام اس سبب بهره گیری همه بانک های دولتی و خصوصی از این روش شده است.
مزایا و کاربردهای سامانه پیام کوتاه ویژه بانکها
بانکها اطلاعرسانیهای خود را از طریق پیامک انجام میدهند، پنل اساماس به عنوان یک ابزار ارتباطی بین بانک و کاربران محسوب میشود سادهترین کانال ارتباطی این ابزار تلفن همراه است بازاریابی پیامکی برخلاف دیگر راهها مانند پست، ایمیل، اینترنت، تلفن بانک وغیره سریعترین ابزار جهت ارائه خدمات بانکها به مشتریان خود محسوب میشود.
خدماتی که بانکها از طریق بازاریابی پیامکی به مشتریان خود ارائه میدهند سبب کاهش مصرف کاغذ میشود و همچنین ضررات کمتری به محیط زیست وارد میشود. از سوی دیگر به دلیل مقرون به صرفه بودن ارسال پیامک و زمانبر نبودن این ارسال از پنل پیامکی استفاده میشود و بهترین گزینه انتخابی در حال حاضر میباشد.
سامانه پیام کوتاه ویژه بانکها +کاربرد و مزایا
امکاناتی که در سامانه پیام کوتاه استفاده از آن باعث میشود بانکها برای ارائه خدمات به مشتریان و کارکنانشان نیازی به مراجعات حضوری و کاغذ بازی نداشته باشند شامل موارد زیر خواهد بود.
- ارائه گزارش برداشت و واریز وجه
مهمترین گزینه برای ارسال پیامک بانک، تراکنشهای مالی اعم از برداشت وجه و واریز وجه میباشد تا در عرض چند ثانیه بعد از انجام تراکنش از طریق پیامک به مشتری اعلام شود.
- تبریک تولد و مناسبتها
یکی از اقدامات جالبی که در راستای مشتری مداری میتوان استفاده کرد، استفاده از سیستم ارسال خودکار پیامک برای بانکها هست که قابلیتهای زیادی را در اختیار بانکها قرار میدهد، به کمک ارسال خودکار پیامک تبریک تولد، شما میتوانید در روز تولد مشتری بهصورت خودکار برای مشتری پیامک ارسال شود و زادروز تولدش را تبریک بگویید.
در سامانه پیامک با استفاده از امکان پیامک مناسبت به راحتی میتوانید تبریک تولد و دیگر مناسبت ها را به مشتریان خود اطلاعرسانی کنید.
پیامک مناسبت در حقیقت پیامکی است که شما پیامک مناسبت خاصی را برای مخاطب خودتان ارسال میکنید. مواردی مثل تاریخ تولد یا مناسبتهای رسمی را میتوان با استفاده از این سرویس به مشتریان تبریک گفت و با این حرکت ساده و کمهزینه، احساس خاص بودن را در آنها ایجاد کرد که در نهایت میتواند باعث وفاداری مشتری به شما بشود!
بانکها به راحتی با ثبت اطلاعات مشتریان خود اعم از نام و نام خانوادگی، تاریخ مناسبت و … در ماژول پیامک مناسبت میتوانند مناسبتها را از طریق پیامک به مشتریان اطلاع دهند.
- اطلاع رسانیهای (اینترنت بانک، همراه بانک و…)
این اطلاع رسانی به راحتی با امکانی به اسم وب سرویس انجام میشود. شما میتوانید به قابلیت وبسرویس دسترسی داشته باشید، به طور مثال زمانی که مشتری وارد اینترنت بانک خود میشود پیامکی جهت هشدار و اطلاع رسانی به موبایل فرد ارسال میشود تا در صورتی که شخص دیگری به اینترنت بانک فرد مورد نظر دسترسی دارد متوجه شود و آن را پیگیری نماید، این ارسال از طریق وب سرویس به راحتی انجام میشود.
- ایجاد نظرسنجی برای رضایتمندی مشتریان
نظرسنجی کردن در هر زمینهای و در هر کسبوکاری کاربرد دارد. چون کار شما هرچه که باشد نیاز به دریافت فیدبک از طرف مشتریان و دانستن نظر آنها خواهید داشت.
بانکها هم میتوانند با پنل هیرو به امکان نظرسنجی دسترسی داشته باشند، با ماژول نظرسنجی میتوانید کار برگزاری نظرسنجی پیامکی و بررسی نتایج آن را انجام دهید.
در نظرسنجی پیامکی شما یک سوال و چند گزینه برای پاسخ دادن تعریف میکنید. هر گزینه میتواند شامل عنوان، عدد یا کلیدواژه باشد تا مشتریان با ارسال کلیدواژه به شماره مورد نظر در نظرسنجی شرکت کنند و درنهایت شما با بررسی نظرات مشتریانتان میتوانید نقاط قوت و ضعف خود را بیابید و درصورت لزوم آنها را اصلاح نمایید.
- اعلام قرعهکشیها، اسامی برندگان
حتما شما هم دیدید که در بسیاری از بانک ها قرعه کشی بین مشتریان انجام میشود و به قید قرعه به برندگان جوایزی داده میشود این امکان به راحتی انجام میشود، شما میتوانید میان مشتریانتان قرعه کشی کنید تا اسامی برندگان به شما اعلام شود و بتوانید جوایزی به برندگان بدهید.
- ارسال آخرین اخبار به کارمندان
پنل پیامکی برای کارمندان و کارگران بانکها هم نیز استفاده میشود و محدود به مشتریان نمیباشد. شما میتوانید کلیه امور اطلاعرسانی خود را از طریق پیامک به کارمندانتان اعلام نمایید .
فقط کافیست بعد از تهیه پنل پیامک شماره کارمندان خود را در دفترچه تلفن پنل گروه بندی و ذخیره نمایید تا به هنگام ارسال پیامک به راحتی به شمارهها دسترسی داشته باشید و اطلاع رسانی خود را انجام دهید.
- اعلام اخطار به مشتریان جهت اقساط
یکی از مشکلات عمدهای که اکثر بانکها با آن روبرو هستند در مورد اطلاع رسانی تاریخ اقساط وامها میباشد که اکثرا مشتریان تاریخ اقساط را فراموش میکنند سامانه پیامک به شما این قابلیت را میدهد که بتوانید اقساط را بهصورت اتوماتیک به کاربر اطلاع دهید.
این قابلیت بااستفاده از ماژول پیامک سررسید امکانپذیر است، شیوه کار این ماژول برای یادآوری پرداخت اقساط به این صورت است که شما تعریف میکنید این پیامک یادآوری در چند مرحله و با چه فاصلهای از طریق ماژول ارسال پیامک خودکار سامانه ارسال شود و سیستم در زمان مقرر و در ساعتی که شما مشخص میکنید پیامک را ارسال میکند و پیامک خیلی سریع به دست مشتری میرسد.
- تبلیغات پیامکی برای بانک ها
گاهی لازم است بانک ها هم نیز پیامکهای تبلیغاتی ارسال کنند در این حالت بانکها میتوانند از سیستم ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنند. در پنل پیامک، بانک شماره موبایلهای سراسر کشور بهصورت تفکیکشده وجود دارد و شما میتوانید به منطقه هدف موردنظرتان پیامک ارسال نمایید.
مثلاً ممکن است بانک شعبه جدیدی در منطقه جدید افتتاح کند و قصد داشته باشید به افرادی که در همان منطقه هستند پیامک ارسال نمایید تا از افتتاح شعبه جدید مطلع شوند در این حالت میتوانید از بانکهای شمارهی موجود در پنل یا با استفاده از ارسال پیامک از روی نقشه برای ارسال پیامکهای انبوه منطقهای استفاده نمایید.
- عبور از بلک لیست برای پیامکهای بانکی
حتماً در جریان هستید که اکثر افراد به دلیل دریافت اس ام اس تبلیغاتی، پیامک های تبلیغاتی خود را غیرفعال کردهاند و به این معنی است که پیامکهایی که از طریق سامانه پیامک به این افراد ارسال میشود به دست آنها نمیرسد.
بانکها در هیرو اس ام اس میتوانند به راحتی با تکمیل فرم های مربوط به خطوط خدماتی، یک خط خدماتی اختصاصی دریافت نمایند تا بتوانند به راحتی به افرادی که پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کردهاند پیامک ارسال کنند.
کاراییهای دیگر پیامکهای بانکی
- - اعلام شرایط وام، سپرده گذاریها
- - اعلام افتتاح حساب بانکی و اعلام موجودی
- - ارسال و دریافت پیامک جهت ارائه انتقادات و پیشنهادها
- - اعلام جلسات کاری به همکاران
- - ارسال پیامک به مشتریان جهت انتقال وجه نقد و باقی مانده آن
- - اعلام سوددهی به حساب شما
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .
جهت بهره مندی از امکانات پنل پیامکی ارسال عدد 2000 به 10001391 و یا استفاده از لینک زیر جهت ثبت نام :