سامانه پیامک برای ارائه خدمات و پشتیبانی مشتری

4.25 از 5 (4 نظر)

سامانه پیامک، ارائه خدمات و پشتیبانی مشتری

هنگامی که یکی از مشتریان شما به مشکلی برخورد می کند و یا نیاز به کمک و خدمتی خاص دارد، بایستی بلافاصله آن را حل کنید. در غیر اینصورت، احساسات فرد دچار تزلزل شده و همین مسئله گاهی باعث خواهد شد تا به طور کلی در مورد شما و برندتان تجدیدنظر کند.آیا این تمام آن چیزی است که شما می خواهید؟ مسلما خیر. 

عوامل متعددی وجود دارد که باعث می شود خدمات مشتریان عالی انجام گیرد؛ از جمله: 

  •   - سرعت
  •   - راحتی
  •   - دوستی
  •   - حل و فصل اختلاف ها
  •  

هر کدام از اینها به شیوه های گوناگونی بر نوع مشتری مداری تاثیر گذارند.

Automatically-reply-to-received-SMS

سرعت و راحتی دو عامل بسیار مهم هستند. به همین دلیل است که در حال حاضر تلفن همراه بسیار محبوب شده است. چرا که تنها کافی است که آن را از جیب خود بیرون آورده و استفاده کنید.

خدمات مشتری شما نیز باید به همین اندازه سریع و راحت باشد. منابع آنلاین شروع خوبی هستند. سوالات متداول و ارائه راه حل های فوری برای رفع بسیاری از نیازها راه مناسبی است اما هنوز هم هستند کسانی که برای رفع نیاز خود، تماس شخصی برقرار می کنند.

آیا لازم است که مشتری برای رفع مشکلش به شما ایمیل بزند؟ اگر چنین باشد، چگونه می توانید راه حلی سریع برای او ارائه دهید؟ میانگین زمان پاسخ به ایمیل بیش از 6 ساعت است. اگر این وقفه زمانی باعث دلسرد شدن مشتری شود، اتفاقات بدی در انتظار شما خواهد بود. بنابراین این راه حل خوبی نیست. 

آیا مشتریان باید با شما تماس بگیرند؟ هیچ کس دوست ندارد که در صف انتظار مکالمه تلفنی قرار گیرد. اگر چنین شود باز هم این مورد به نفع شما و برندتان نخواهد بود.

در چنین حالتی چه چیزی مناسب است؟

چت زنده می تواند گزینه خوبی برای مشتریان شما باشد البته تا زمانی که در وبسایت باقی بمانند. با این حال، بازاریابی پیام کوتاه یک گزینه بهتر و متفاوت تر است.

 

- چه چیز پیامک برای مشتریان متفاوت است؟

برخلاف ایمیل، زمانی که افراد متن پیام را در نظر می گیرند، یک پاسخ نسبتا سریع دارند. لازم نیست فوری ارسال شود، اما باید در زمان کوتاه به دست مشتری برسد.

همچنین پیام ارسالی این امکان را به مشتریان می دهد تا در طول روز بتوانند مکالمه خود را در هر جایی که باشند ادامه دهند؛ امکانی که در چت زنده وجود ندارد. مهمتر از همه اینکه، در پیام کوتاه مشتریان می توانند ترجیحات خود را در برقراری ارتباط مشخص کنند. در این صورت شما باید بر اساس تنظیمات مشتریان تان پاسخگوی آنان باشید. 

علاوه بر همه اینها، 95 درصد از متن های ارسالی در عرض 3 دقیقه خوانده شده و میانگین زمان پاسخ، 90 ثانیه است. 

بنابراین این نوع از خدمات بسیار راحت و سریع بوده و باعث رضایت و خوشحالی مشتریان می گردد و آنها را طول زمان نگه می دارد. 

 

- چگونگی پیاده سازی اس ام اس های کسب و کار برای خدمات و پشتیبانی مشتری

برای موفقیت اس ام اس در بخش خدمات و پشتیبانی مشتری 3 نکته وجود دارد که خوشبختانه همه آنها آسان هستند. 

الف- مشتریان باید بدانند که می توانند برای شما پیام بگذارند.

ب- شما نیاز به یک سیستم درخواست متن دارید.

ج- برای کارکنان خود باید فرایندهای لازم را فراهم کنید.

 

اگر مشتریان شما ندانند که می توانند برای شما پیام های متنی ارسال کنند، بنابراین وجود چنین گزینه ای عملا بی فایده است. بنابراین باید به آنها بگوئید که این گزینه برای استفاده آنها وجود دارد. می توانید در بالا و یا پایین صفحه وب مکانی را برای ارسال سوالات و پشتیبانی مشخص کنید. یا شاید در بخش سوالات متداول و راهنمای وبسایت، یک پیام مشابه قرار دهید و یا در پورتال مشتری قرار دهید. اگر مردم بدانند که می توانند از طریق پیامک با شما ارتباط برقرار کنند، حتما چنین کاری را خواهند کرد. 

در مجموع سرویس دهی به مشتریان از طریق کانال های ارتباطی می تواند باعث ایجاد تجربه های بهتر در آنها و حفظ و نگهداریشان باشد. در پایان مکالمه می توانید از جملاتی مانند " خوشحالیم که می توانیم به شما کمک کنیم" استفاده کنید. اینها فرصتی عالی و قدرتمند برای بررسی در اختیارتان قرار می دهد و در نهایت منجر به جذب مشتریان بیشتر خواهد شد. 

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

جهت استفاده از سامانه پیامک عدد 2000 را به 10001391 پیامک کنید و یا از لینک زیر اقدام نمایید.

ثبت-نام-پنل-پیامکی

کد BSC : 66375117127512024-537240306-18464;