سرویس پیامک ارزش افزوده

4 از 5 (3 نظر)

سرویس پیامک ارزش افزوده vas – value add service

خطوط VAS به یک کسب و کار اجازه می‌دهند که بابت ارسال پیامک از مخاطب هزینه دریافت کند. هزینه‌ای که از شارژ او کم می‌شود یا به قبض او، اضافه. ایده پشت این خطوط VAS ساده است: خدمات مفید به مخاطب ارائه دهید و بابت آن پولی دریافت کنید. برای مثال یک سرویس خبری را در نظر بگیرید که اخبار فوری را از طریق پیامک برای شما ارسال کند و در ازای آن، یک مبلغ کوچک دریافت کند. یا یک سرویس 9 ماهه که توصیه‌های ماه‌های مختلف بارداری را به زنان حامله ارسال کند. این خدمات مفید هستند و حتما می توانید از آنها به خوبی استفاده کنید. پس به هزینه خود می‌ارزند. درست نیست؟

اما مساله وقتی ایجاد شد که یک بار دیگر، تعدادی از ایرانی‌های عزیز در طمع سود زود هنگام و بدون داشتن دیدی طولانی مدت، اقدام به سو استفاده از ناآگاهی مردم کردند و به اسم مسابقه و جایزههای پر آب و تاب مثل خودرو و گوشی آیفون، از مردم کلاه برداری (قانونی) کردند.

اگر بخواهیم ساده بگوییم، این کسب و کارها، هدف اصلی سرویس VAS را فراموش کردند و با کوته‌ بینی خود، یک فرصت خوب را از دست دادند. فرصتی که به سود همه طرفین بود: در صورتی که آنها خدمات خوبی را به مردم ارائه میدادند، نه تنها درآمدی پایدار و طولانی مدت داشتند، بلکه کمکی بزرگ در راستای افزایش آگاهی مردم کرده بودند.

البته، ما مثل همیشه، معتقدیم هنوز دیر نشده است. در واقع، هیچوقت برای انتخاب مسیر درست دیر نیست. کافی است از همین لحظه به بعد، این کسب و کارها به جای اینکه فقط سود فعلی را در نظر بگیرند، یک نگاه طولانی مدت داشته باشند و کمی دلسوزی کنند. آن وقت میتوانیم شاهد ارائه خدمات عالی VAS باشیم. خدماتی که به سود همه ماست.

درحقیقت هر نوع خدمت جذاب یا ویژه ای که مشترکین تلفن همراه به خاطر آن هزینه پرداخت کنند، جزئی ازخدمات ارزش افزوده تلفن همراه به شمار می آید.

Download-SMS-system-app

 

انواع سرویس های ارزش افزوده پیامکی VAS

 - خدمات متنی

رایج ترین نوع خدمات ارزش افزوده، خدماتی است که در قالب پیام های متنی با موضوعات متنوع برای مشترکین تلفن همراه ارسال می شود. از جمله این خدمات می توان به اطلاع رسانی (اخبار،آب و هوا، بهداشت و سلامت، نرخ طلا و ارز و … )، سرگرمی، خدمات آموزشی و … اشاره داشت.

 - خدمات چند رسانه ای

خدمات چندرسانه ای با توجه به رومینگ ملی و استفاده اپراتور ها از فن آوری های 3G و 4G ، این حوزه یکی از پر مخاطب ترین حوزه های ارزش افزوده تلفن همراه به شمار می رود. می توان به MMS ، پیام صوتی و تلویزیون همراه به عنوان نمونه هایی از خدمات چند رسانه ای اشاره داشت.

 - بازی و سرگرمی

هدف اصلی ارائه خدمات ارزش افزوده، جلب رضایت مشتریان و ارزش آفرینی برای مشتریان می باشد.

 - برنامه های کاربردی

گسترش نسل سوم تلفن همراه از یک طرف و ظهور گوشی های هوشمند از طرف دیگر در چند سال اخیر،علاقه مندان زیادی از فعالان حوزه های مختلف محتوا را به سمت فناوری های همراه جذب کرده است. آمارتولید نرم افزارهای کاربردی با محتوای جذاب نشان می دهد که خلاقیت و نوآوری و فرصت های رو به رشد در این صنعت، بی انتهاست.

 

در حال حاضر سرویس پیامک ارزش افزوده از سمت اوپراتور غیر فعال شده است و تنها راه استفاده از خدمات ارزش افزوده VAS، استفاده از سرویس ارزش افزوده تحت اپلیکیشن می‌باشد.

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

 
کد BSC : 66375117127282024825111618-31880;