برخی از معایب باشگاه مشتریان

4.25 از 5 (4 نظر)

معایب باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان و به عبارت بهتر یک برنامه وفادار سازی مشتریان حفظ ارتباط شما با مشتریان است. هرگونه تبلیغات برای کسب و کار، یک ارتباط یکطرفه و در اصول بازاریابی نوعی مونولوگ محسوب میشود. ارتباطی که فقط پیام شما را به گوش مشتریان احتمالی می رساند، در حالیکه در باشگاه مشتریان و برنامه های وفاداری ارتباط شما با مشتری بصورت دوطرفه (دیالوگ) برقرار می شود و مشتری بطور کامل درک می کند که شما قدردان وفاداری او هستید، نظراتش برای شما اهمیت دارد و به میزان وفاداری او، شما برایش مزایای بیشتری در نظر خواهید گرفت.

معایب باشگاه مشتریان :

یکی از معایب باشگاه مشتریان این است که نمی‌تواند رفتار وفاداری را به درستی تشخیص دهد. به این مفهوم که نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا مشتری که به طور دائم خرید می‌کند، به این محصولات نیاز داشته یا به دلیل مزایای باشگاه، از شما خرید کرده است به هر روی وفاداری یک احساس است و نمی‌تواند از طریق باشگاه، مورد سنجش قرار گیرد اما می‌توان راهکارهای دیگری برای تشخیص این وفاداری از طرق مختلف ایجاد کرد. برای مثال می‌توان به مشتری بابت نوشتن یک تحلیل یا تمجید پاداش دهید. از این طریق می‌توان مشتری‌های وفادار را شناسایی کرد. نظرسنجی هم یکی از مواردی است که می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

ایجاد تعادل در خرید مشتری :

تخفیف در باشگاه مشتریان، اگر به صورت اصولی و استاندارد دنبال نشود، کسب و کار شما را دچار آسیب می‌کند. بنابراین تخفیف اگرچه سبب جذب مشتری می‌شود اما می‌تواند یکی از ضعف‌های باشگاه مشتریان باشد. برای اینکه در کسب و کار خود زیان نکنید باید راهکار خود را با هوشمندی دنبال کرده و استراتژی دقیق‌تری را پیش گیرید.

بخش فروش :

همانطور که یک محصول می‌تواند در هر جایی باشد و به فروش برسد. هر کسب و کاری ممکن است برای خود باشگاه مشتریان داشته و مشتری‌های وفادار خود را داشته باشند. این باشگاه‌ها هریک مزایای خود را دارند. بنابراین رقابت در بین آنها برای به دست آوردن یا از دست دادن مشتری بسیار زیاد است. در این موارد، کپی برداری از شیوه‌های تبلیغی و جذب مشتری از یکدیگر پاسخگو نخواهد بود. پس در هنگام راه انداختن باشگاه مشتریان، کیفیت را در نظر بگیرید و ایده‌های مناسبی را برای جذب مشتری طراحی کنید.

اطلاعات محدود مشتریان :

اطلاعات مخاطبان در باشگاه مشتریان، محدود هستند. گاهی ممکن است رقبا هم در این باشگاه حضور پیدا کرده و خرید کنند اما شما از اینکه آنها رقیب هستند مطلع نشوید. برخی مشتری‌ها هم از خود، اطلاعات چندانی نمی‌دهند. این قضیه سبب می‌شود که دید شما محدود شود. با این حال داشتن همان اطلاعات کم هم از مشتری‌ها، اگر درست مدیریت و جمع‌آوری و شناسایی شود، می‌تواند تبدیل به مشتریان وفادار شده و سود زیادی را برای کسب و کار شما ایجاد کنند.

Benefits-of-Client-Club

 

حفظ مشتری با باشگاه مشتریان :

یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار، استفاده از پنل پیامکی است. پیامک به دلیل در دسترس بودن، بهتر از هر رسانه دیگر می‌تواند ارتباط با مشتری را حفظ کند. برای اینکه مشتری‌های وفادار بیشتری داشته باشید کافی است سامانه پیامک را خریداری کرده و شماره مشتریان خود را که از شرکت و یا فروشگاه شما خرید می‌کنند در آن وارد کنید.

یکی از قابلیت‌های این سامانه پیام کوتاه امکان ذخیره خودکار و هوشمند شماره افراد در دفترچه تلفن برای عضویت در باشگاه است. به عنوان نمونه می‌توانید به کمک یک استند در مغازه و یا فروشگاه خود، از مشتریان بخواهید تا با ارسال یک عدد خاصی به شماره پیامکی اختصاصی که خریداری کرده‌اید در باشگاه مشتری عضو شده و از تخفیفات و مزایای عضویت در این باشگاه بهره‌مند شوند.

یا اینکه با داشتن شماره مشتریان، می‌توانید به تعداد بی نهایت دفترچه تلفن برای امور مختلف ایجاد کرده و یکی از آنها را به عنوان باشگاه مشتری در نظر بگیرید. سپس با دادن پیامک‌های تبلیغاتی با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کرده و فروش خود را افزایش دهید و در مواقع لزوم در مورد کارکرد شرکت و یا ارائه خدمات خود به مشتریان، از آنها نظرخواهی کنید.

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

جهت استفاده از سامانه پیامک عدد 2000 را به 10001391 پیامک کنید و یا از لینک زیر اقدام نمایید.

ثبت-نام-پنل-پیامکی

کد BSC : 663751171272720241780706922-18456;