روش تبلیغ نامزد های انتخابات

4.25 از 5 (4 نظر)

روش های مختلف در تبلیغات نامزد های انتخاباتی

امروزه انتخابات به یک کارزار کاملا حرفه‌ای تبدیل شده در این کارزار، پول زیاد یا سرمایه اجتماعی و انسانی ضرورتا به موفقیت منجر نمی‌شود. بلکه حرفه ای عمل کردن در مدیریت انتخابات و برنامه ریزی هدفمند و موثر، ضامن پیروزی است. احزاب، گروه ها و افرادی که قصد دارند در انتخابات شرکت کنند یا احزاب و افرادی که می خواهند پیروزی قبلی خودشان را حفظ کنند و آن را توسعه دهند، لازم است که به انتخابات به مثابه یک صنعت کاملا پیشرفته و تخصصی نگاه کنند.

در ادامه چند راهکار تبلیغاتی را که در سال‌های اخیر امتحان خود را پس داده‌اند، بررسی می‌کنیم:

How-to-advertise-candidates

 -  توزیع و نصب تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی برای ما چهره آشنایی دارد. با نزدیک شدن به فصل انتخابات در و دیوار شهرها پر می‌شود از تصاویر کاندیداهای مجلس شورای اسلامی. انگار که یک ضرب‌المثل نانوشته می‌گوید: «چهره خودت رو بیشتر به مردم نشون بده تا بیشتر رای بیاری.»

احتمالاً به همین دلیل است که اکثر نامزدها علاقه زیادی دارند تا بیشتر در این سبک از تبلیغات سرمایه‌گذاری کنند. درست است که این رویکرد تبلیغاتی در همه‌ جا جواب می‌دهد؛ اما تجربه ثابت کرده که میزان بازدهی این روش در تمام مناطق کشور یکسان نیست.

برای مثال در مناطق روستایی یا جاهایی که هنوز تکنولوژی خوب جا نیافتاده، تبلیغات چاپی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. اما در شهرهای پیشرفته که زندگی مردم با تکنولوژی عجین شده است، دیگر آنقدرها هم به پوسترهای روی دیوار توجهی نمی‌شود! پس بهتر است در مورد شهرهای بزرگتر روش‌های نوین تبلیغاتی را هم امتحان کنید.

همانطور که می‌دانید از تبلیغات چاپی به شکل‌های مختلفی می‌شود استفاده کرد. در ادامه چند نمونه را برایتان مثال می‌زنیم.

  • -انواع تبلیغات چاپی
  • -روزنامه و مجلات
  • -پوسترهای تبلیغاتی
  • -تراکت و بروشور
  • -تبلیغات بنری
  •  

 -  ارسال پیامک انبوه

همه ما وقتی با کسی کار مهمی داشته باشیم و شخص مورد نظر در دسترس نباشد؛ ترجیح می‌دهیم به‌ طور مستقیم برایش پیامک بفرستیم تا اینکه در دایرکت شبکه‌های اجتماعی به دنبالش بگردیم. چرا‌که تقریباً همه مردم اس‌ام‌اس‌هایشان را چک می‌کنند، حتی اگر اینترنت نداشته باشند.

دقیقا به همین دلیل است که اس‌ام‌اس مارکتینگ به یکی از روش‌های بسیار کارآمد در عرصه تبلیغات انتخاباتی تبدیل شده و با حداقل هزینه، شما را به نتایج شگفت‌انگیزی می‌رساند.

 

 -  انتشار رپورتاژ آگهی

قبل از هر چیز لازم است بدانیم که رپورتاژ آگهی دقیقاً چیست. این روش تبلیغ در واقع یک نوع گزارش است که با لحنی کاملاً بی‌طرفانه در مورد موضوع و یا شخص خاصی صحبت می‌کند. این بی‌طرف‌ بودن باعث می‌شود تا مخاطب‌ها متوجه جنبه تبلیغاتی متن نشوند و به شما اعتماد کنند.

برای اینکه رپورتاژ آگهی‌ها و طرز کارشان را دقیق‌تر بشناسیم به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید با دو نفر به تازگی آشنا شدید. آقای الف و آقای ب. آقای الف کسی است که مدام از خودش تعریف می‌کند و می‌گوید که دست‌فرمانش حرف ندارد. اما آقای ب لام تا کام چیزی نمی‌گوید؛ در عوض این دیگران هستند که حسابی از رانندگی‌اش تعریف می‌کنند. به نظر شما کدامیک راننده خوبی است؟

رپورتاژ آگهی‌ها هم به این شکل برای شما اعتماد و به دنبال آن رای می‌خرند.

 

 - فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

از آنجایی که در دنیای امروز هر لحظه یک شبکه اجتماعی جدید مثل قارچ سبز می‌شود، می‌توان متوجه علاقه زیاد قشر جوان و فعال جامعه به تعاملات آنلاین شد. پس برای موفقیت در عرصه رقابت‌های انتخاباتی، حضور مداوم و قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی از نان شب هم واجب‌تر به نظر می‌رسد؛ چرا‌که شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید به طور مستقیم با مردم در تماس باشید.

مثلاً با استفاده از اینستاگرام می‌توانید برند‌سازی شخصی کنید و این امکان را به عموم مردم بدهید تا بیشتر شما را بشناسند. به‌ کار‌گیری هشتگ‌های مناسب و کاربردی در مدت زمان کوتاهی، جمعیت چند هزارنفری از هواداران را به پیج شما می‌کشاند.

 

 -  ساخت وب‌سایت

درست است که این راهکار نمی‌تواند به اندازه دیگر روش‌های ارائه شده، اثرات مثبتی را بر کمپین انتخاباتی شما بگذارد؛ اما یک وب‌سایت، بستر معتبری است که در آنجا می‌توانید از خودتان بگویید.

در یک وب‌سایت شخصی و حرفه‌ای، خودتان را با جزییات معرفی کنید، از دستاوردها و اهدافتان بگویید، برنامه‌هایتان را برای بهتر شدن وضعیت موجود ارائه بدهید و به طور کلی رزومه کاریتان را به نمایش بگذارید.

لازم است بدانید برای اینکه وب‌سایت شما رتبه بالایی کسب کند و به صفحه اول گوگل بیاید، باید از مدت‌ها قبل برای سئو و بهینه‌سازی سایتتان وقت بگذارید.

 


 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : -7095160760428202471069636-18316;