عوامل موثر در صدای بازاریاب

4.4 از 5 (5 نظر)

عوامل موثر در صدای بازاریاب

صدا یکی از اصلی ترین عناصر بازاریابی در فرایند معرفی محصول یا خدمت محسوب می شود. بیان هر کس، با آگاهی و احساس او نسبت به آنچه می گوید ارتباط مستقیم دارد. هر چه آگاهی و احساس نسبت به کالا یا خدمتی که عرضه می گردد و آنچه گفته می شود بیشتر و عمیق تر باشد بیان، دقیق تر و مؤثرتر خواهد بود. به بیانی دیگر صدای شما اگر حتی از لحاظ فیزیکی کامل بوده، دارای تنی گرم و دلنشین باشد، تا زمانیکه به آگاهی کافی و احساس نیرومند نرسیده باشید، نمی تواند گفتاری دقیق و مؤثر را عرضه کند. هر چه صدای شما حساس تر و کاراتر باشد منظورتان را بنحو دقیق تری بیان خواهد کرد.

عوامل-موثر-در-صدای-بازاریاب-

 

صدای فردی که به فعالیت در عرصه بازاریابی و فروش مشغول است پدیده ای پیچیده می باشد که پنج عامل زیر در آن نقش اصلی دارند:

محیط: سخن گفتن و حرف زدن را ما در کودکی و طی فرایندی ناخودآگاه می آموزیم و حرف را به گونه ای آغاز می کنیم که در خانواده یا محیط پرورش مان رایج است. پس ادبیات اطرافیانمان در سبک و سیاق گفتاری ما نافذ بوده، اثر گذار است.

گوش دادن: منظور از گوش دادن، دریافت و تشخیص اصوات است. برخی اصوات را دقیق تر می شنوند و تمایزات آنها را بهتر تشخیص می دهند. اگر گوشی قوی داشته باشید می توانید گوناگونی بیشتری در یک صدا شنیده، تنوعات تلفظی را تشخیص داده و بر طیف وسیع تری از اصوات آگاهی یابید. در نتیجه بهتر می دانید با صدای خود چه کنید و در مواجهه با مشتری و هنگام فعالیت های بازاریابی و برندینگ چگونه عمل نمایید.

چالاکی فیزیکی: توانایی و آزادی عضلانی در اندام های گفتاری متفاوت است. این تفاوت از یک سو ناشی از شکل و کیفیت اندام های گفتاری و بدن بوده از سوی دیگر حاصل شکل گیری خاص و یگانه ی این اندام ها، بوسیله محیط است. نحوه سخن گفتن، باوضع پرورش بازاریاب و فروشنده ارتباط مستقیم دارد. یک شخص دورنگر و ملاحظه کار از چالاکی فیزیکی کمتری برخوردار بوده، هنگام سخن گفتن مشکل بیشتری احساس کرده و اندیشه ی خود را یکسره به روند فیزیکی تبدیل نمی کند.

نفس: نخستین عاملی ست که در حنجره بر تارآواها، که به یکدیگر نزدیک شده اند ضربه می زند و آن ها را به لرزه در می آورد. این لرزه ها امواجی صوتی پدید می آورند که در سینه، حلق، حفره های بالای حنجره، دهان، صورت و سینوس ها تشدید می شوند. اندام های گفتاری افراد، از لحاظ شکل و اندازه متفاوتند از این رو صدای هر فرد کاملاً با صدای دیگران متفاوت است. آنچه اهمیت دارد نحوه ی استفاده از دستگاه صوتی و سخن گویی و یافتن بهترین راه استفاده از این دستگاه برای بازاریاب و فروشنده در مواجهه با مشتری است. هر قدر صدا از پختگی و قوت بیشتری برخوردار باشد ایجاد اطمینان در مخاطب و مشتری بیشتر و بهتر صورت خواهد گرفت.

شخصیت: صدای انسان نسبت به آنچه در اطرافش می گذرد به شدت حساس است. از این روی، گفتار مردمی که در نواحی روستایی زندگی می کنند معمولاً کندتر و موسیقایی تر از مردم شهر است که معمولا نافذ و سریع صحبت می کنند. بطور کلی ضرب گفتار، ارتفاع صدا و نوسان های آن متناسب با محیط زندگی تغییر می کنند. فعالان حوزه مدیریت و بازاریابی بایستی گفتار خود را متناسب با محیطی که در آن فعالیت می کنند تنظیم نمایند. در واقع صدا بایستی بی آنکه وضوح و دقت خود را از دست بدهد و بی آنکه بی دلیل بلند شود تمام فضا را پر کرده و به گوش مشتری و مخاطب برسد.

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 66375117127122024-1366459293-32332;