نحوه مذاکره تلفنی با مشتریان
مذاکره تلفنی با مشتریان
امروزه یکی از روش های مهم در بازاریابی متقاعد نمودن مشتریان آگاه امروزی است که حق انتخاب این خریداران به دلیل رقابتی شدن بازارها رو به رشد است.
بسیاری از تماسهای تلفنی که منشیها یا کارشناسان فروش شرکتهای مختلف، مذاکرههای بسیار سرد و نامطلوبی هستند. در صدای همهی این افراد ترس از نادیده گرفته شدن و رد شدن وجود دارد، آنچه میگویند خشک و بیروح است و غیرعادی و نامناسب به نظر میرسد.
برای موفقیت در مذاکره تلفنی باید از این روند ناشیانه دست بردارید. خوانندهی گرامی و دوست عزیز «چطور» از همین لحظه تصمیم بگیرید مذاکره تلفنی خود را تغییر دهید و کمکم در این کار موفق شوید. اگر نکات و راهکارهای کوچک مذاکره تلفنی را رعایت کنید، به جرئت میتوان گفت از ۹۰ درصد مردم پیشی خواهید گرفت و این یعنی فرصتی عالی برای کسب موفقیتهای گوناگون در زندگی.
چرا باید مذاکره تلفنی را آموخت؟
- - کاهش هزینهی تلفن به یک سوم حالت عادی تنها با متقاعد کردن کارمندان بخش خدمات تلفنی شرکتها.
- - تبدیل ۱۰ درصد ضرر به ۲۵ درصد سود در مذاکرات تجاری .
- - صرفهجویی با تغییر برنامهی زمانی در قرارهایی مانند نوبت دندانپزشکی، پزشکی و غیره در شرایطی که از لحاظ قانونی دست و پای مذاکرهکننده کمی بسته است.
- - تبدیل برخوردهای سرد وبیروح مدیران عامل و اجرایی شرکتهای بزرگ به مذاکرههای مفید.
۳ نکتهی مهم در واداشتن طرف مقابل به انجام آنچه میگویید:
لحن و آهنگ صدا بهشدت مهم است:
در مذاکره تلفنی درست بودن لحن شما اهمیت زیادی دارد. برای بهبود این مهارت باید بلندبلند صحبت و تمرین کنید تا پژواک صدا و لحن خود را بررسی کنید.
لبخند بزنید تا شادتر به نظر برسید:
هرچند فرد آن سوی خط نمیتواند شما را ببیند، همچنان لبخند زدن بسیار مفید است. دقیقا مثل اینکه پوشیدن لباس خوب و اتوکشیده تأثیر فوقالعادهای در مذاکره تلفنی شما خواهد داشت. این تأثیرات غیرمستقیم هستند و باعث افزایش اعتماد به نفس و تقویت حالت صدای شما میشوند.
تمرین معامله قبل از شروع مذاکره:
اگر در فرایند مذاکره ضعفی وجود دارد که باید آن را اصلاح کنید یا لازم است بیشتر تمرین کنید، حتما قبل از مذاکره این ضعفها را برطرف کنید. برای نمونه بیشتر افراد در پایانبندی مذاکره تلفنی و نهایی کردن معامله کمی مشکل دارند. برای موفقیت حتما باید تلاش کنید تا این ضعفها را از بین ببرید. نکتهی مهم این است که باید آنقدر تمرین کنید تا به لحن مناسب دست یابید و به جایی برسید که انگار گفتن این کلمات و این شیوهی حرف زدن برای شما عادی و از ویژگیهای شخصیتتان است. باید آن قدر راحت صحبت کنید که گویی دارید با مادربزرگتان حرف میزنید.
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .