در چه مواردی می توان از تلفن مارکتینگ استفاده کرد

4.4 از 5 (5 نظر)

7 سوال متداول بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی از بهترین روش‌های تولید سرنخ جدید برای فروش محصولات است. اما این روش در کنار محاسن خود، چالش هایی نیز برای صاحبان کسب و کار به همراه دارد.

7-Frequently-Asked-Questions-About-Telemarketing

 

در ادامه پرسش های متداول مطرح راجع به بازاریابی تلفنی و پاسخ های مربوط را بررسی می کنیم.

1. در چه مواردی می توان از تلفن مارکتینگ استفاده کرد؟

بازاریابی تلفنی می تواند نقش های متفاوتی را در فرایند بازاریابی شما ایفا کند

 - شناسایی کارکنان کلیدی در شرکت های هدف

 - تنظیم قرارهای ملاقات برای فروشندگان

 - تحقیق و بررسی پتانسیل محصولات جدید

 - حفظ ارتباط با مشتریان فعلی

 - ارائه پیشنهادهای تخفیف ویژه به مشتریان، با استفاده از سامانه ارسال پیام صوتی

 - فروش کالا به صورت مستقیم بازاریابی تلفنی راه های متعددی برای یافتن مشتریان جدید ارائه می دهد و می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شود.

 

2. آیا بازاریابی تلفنی می تواند جایگزین نیروی فروش شود؟

بازاریابی تلفنی نمی تواند به راحتی جایگزین اشخاص در ساختار سنتی فروش شود. لذا با استفاده از نیروی انسانی در کنار سیستم بازاریابی تلفنی، می توانید فرآیند فروش موثری داشته باشید.

 

3. چگونه باید فعالیت های تله مارکتینگ را برنامه ریزی کرد؟

ابتدا باید مشخص کنید که آیا می توانید بخشی از برنامه فروش خود را به فروش تلفنی اختصاص بدهید؟ مثلاً فرض کنید می خواهید فروش یک محصول را با استفاده از بازاریابی تلفنی تکرار کنید، آیا این روش جواب می دهد؟

بررسی کنید که چه مقدار از درآمد فروش شما از سرنخ های بازاریابی تلفنی حاصل می شود و میزان تکرار شدن آن چقدر است. باید تصمیم بگیرید كه می خواهید اندازه نيروي فروش مستقيم خود را كاهش دهيد، يا همان تعداد را حفظ كنيد اما بر سهم بالاتر فروش جديد از آن ها تأکید كنيد. چرا که آن ها زمان بيشتري براي فروش در اختیار خواهند داشت و درگیر فعالیت بازاریابی نمی شوند.

 

4. آیا می توانیم از طریق سامانه ارسال پیام صوتی، از راه دور، بازاریابی انجام دهیم؟

شما می توانید از طریق شرکت دیگری بازاریابی تلفنی خود را انجام دهید، مثلاً مدیریت رسانه های اجتماعی خود را برون سپاری کنید یا فرایند بازاریابی تلفنی خود را به صورت آنلاین و خودکار انجام دهید. اگر خودتان مهارت و نیروی کافی برای انجام این کار ندارید، واگذاری آن به یک مجموعه دیگر راه حل مناسبی است.

مخصوصاً هنگامی که نیروی فروش شما درگیر است، یک گروه متخصص در امر بازاریابی و برخوردار از امکانات به روز ارسال پیام، می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

سامانه های ارسال پیامک صوتی و تلفنی، پیام های آماده شما را ارسال می کنند و اگر این کار به خوبی انجام شود، نتیجه مطلوبی را در پی خواهد داشت.

 

5. هزینه اجرای کمپین تبلیغاتی توسط آژانس ها چگونه است؟

بسته به اندازه و مقیاس کمپین، هزینه ها متفاوت خواهند بود. شما باید ابتدا نیاز خود را در نظر بگیرید و هزینه را بر اساس تعداد نیروی مورد نیاز و تعرفه پیامک صوتی بسنجید. همچنین باید هزینه‌های تنظیم عملیات (مانند استخدام و تهیه یک استراتژی فروش) را تأمین کنید.

 

6. با کدام مخاطبان باید تماس گرفت؟

تماس با مشتریانی که قبلاً از شما خرید کرده اند در اولویت قرار دارد. البته این امر به شرطی امکان پذیر است که یک بانک اطلاعاتی کامل از مشتریان قبلی خود داشته باشید. 

 

7. چگونه می توانیم فرآیند بازاریابی تلفنی خود را کنترل و مدیریت کنیم؟

واکنش افراد به تماس تلفنی شما کاملا قابل پیش بینی و کنترل نیست، اما آموزش اصولی و به کار بردن روش صحیح، می تواند یک تماس تلفنی بازاریابی موفق را برای شما رقم بزند. با یک جمله خوب شروع کنید و با گرفتن لحن مناسب، علاقه آن ها را برانگیزید. همچنین با برنامه ریزی برای بیان آنچه می خواهید بگویید، یک مکالمه عالی با مخاطب بسازید.

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

جهت ثبت نام سامانه پیام صوتی پارس گرین عدد 2000 را به سامانه10001391 پیامک کنید و یا از لینک زیر اقدام نمایید.

ثبت-نام-پنل-پیامکی

 
کد BSC : -709516076120420241781421232-32232;