وب سرویس لس لم اس

4.25 از 5 (4 نظر)

وب سرویس اس ام اس

در این مطلب در مورد وب سرویس اس ام اس توضیح خواهیم داد.

وب سرويس دارای خواصی است که آن را از ديگر تکنولوژی و مدل های کامپيوتری جدا می کند، Paul Flessner، نايب رييس مايکروسافت در dot NET Enterprise Server چندين مشخصه برای وب سرويس در يکی از نوشته هايش ذکر کرده است، يک، وب سرويس ها قابل برنامه ريزی هستند. يک وب سرويس کاری که می کند را در خود مخفی نگه می دارد وقتی برنامه ای به آن اطلاعات داد وب سرويس آن را پردازش می کند و در جواب آن اطلاعاتی را به برنامه اصلی بر می گرداند. دوم، وب سرويس ها بر پايه XML بنا نهاده شده اند. XML و XML های مبتنی بر SOAPيا Simple Object Access Protocol تکنولوژی هايی هستند که به وب سرويس اين امکان را می دهند که با ديگر برنامه ها ارتباط داشته باشد حتی اگر آن برنامه ها در زبانهای مختلف نوشته شده و بر روی سيستم عامل های مختلفی در حال اجرا باشند. همچين وب سرويس ها خود ، خود را توصيف می کنند. به اين معنی که کاری را که انجام می دهند و نحوه استفاده از خودشان را توضيح می دهند. اين توضيحات به طور کلی در WSDL يا Web Services Description Language نوشته می شود. WSDL يک استاندارد بر مبنای XML است. به علاوه وب سرويس ها قابل شناسايی هستند به اين معنی که یرنامه نويس می تواند به دنبال وب سرويس مورد علاقه در دايرکتوری هايی مثل UDDI يا Universal Description , Discovery and Integration جستجو کند. UDDI يکی ديگر از استاندارد های وب سرويس است.


حتما شما هم زمانی که قصد ثبت نام در سایت و یا نرم افزاری را با موبایل دارید با دریافت کد از طریق خط پیامکی آشنا هستید و حداقل یک بار در این روزها هر کس این تکولوژی رو تجربه کرده است , اسم این تکنولوژی وب سرویس ارسال پیامک است . روش کار اینگونه است که شما باید شماره موبایل خود را در سایت مورد نظر وارد کنید و منتظر دریافت پیامک بر روی گوشی خود باشید که در برخی موارد این پروسه طولانی و زمان بر است و در برخی مواقع پر سرعت به گوشی شما می رسد . اما تکنولوژی وب سرویس ارسال پیامک چیست ؟ چگونه کار می کند که حتی اگر پیامک تبلیغاتی را بسته باشید باز هم به گوشی شما می رسد , راز پر سرعت بودن ارسال پیامک ها به گوشی شما چیست ؟! . چگونه می توانید برای سایت خود چنین سیستمی داشته باشید ؟!

بگذارید در مورد چگونه گی کارکرد وب سرویس ارسال پیامک  به زبان ساده به شما توضیح دهیم : سایت ها و اپلیکیشن ها به دلیل پیچیده بودن در برنامه نویسی و پر هزینه بودن نمی توانند یک بخش ارسال پیامک برای سیستم خود طراحی کنند البته برخی صاحبین وب سایت ها این کار را انجام می دهند که با صرف چندین میلیون هزینه و گرفتن نماینده گی ارسال پیامک از سرخط ها سعی می کنند مستقل باشند که خب کار اشتباهی است و بسیار پر هزینه و دارای مشکلات جانبی مثل پشتیبانی و رفع خطاها و هر گونه اختلال در سیستم خواهد بود “در اصطلاح سعی می کنند چرخ را از اول اختراع کنند” در حالی که در نظام تجارت الکترونیک برند های معتبر و بزرگ هم سعی می کنند سرویس های جانبی را از شرکت های قوی تخصصی و ارائه دهنده که بر روی موضوع تمرکز دارند و همیشه در حال توسعه هستند تهیه کنند یکی از این خدمات و نیاز ها وب سرویس ارسال اس ام اس است که هر سایت به آن نیاز دارد و می تواند از یک شرکت ارائه دهنده که وب سرویس های بسیار تخصصی برای ارسال پیامک در اختیار کاربران قرار می دهد استفاده کنند

webservices-api-وب-سرویس


.
وب سرویس پیامک چگونه کار می کند

در مرحله اول کاربر در سایت یک درخواست ارسال پیامک می دهد سایت از طرف کاربر درخواست را از طریق وب سرویس به سرور سامانه پیامک ارسال می کند درخواست که به آن در زبان برنامه نویسی یک post می گویند در کد های سامانه پیامک ارائه دهنده خدمات وب سرویس پردازش می شود و به سمت سرور اپراتور پیامکی ارسال می شود اپراتور پیامک را دیگر در قالب کد های برنامه نویسی خارج کرده و به یک اس ام اس کامل و در زبان ساختار مخابراتی که با استانداردهای شرکت زیر ساخت تعریف شده است به این شرکت ارسال می کند سپس پیامک در سرورهای زیر ساخت به سمت اپراتور مربوطه هدایت می شود و حالا تازه وارد سرورهای به طور مثال همراه اول شده در این مرحله اپراتور همراه اول پیامک را به صورت متن و شماره گیرنده پردازش می کند و آن را به سمت دکل های ارسال در سطح شهر هدایت می کند در نهایت به نزدیکترین دکل به حدود گوشی موبایل گیرنده پیامک ارسال و اس ام اس را به گوشی موبایل صاحب خط مقصد ارسال می کند و گوشی صدای رسیدن یک پیام کوتاه تازه به صاحبش می دهد که مثال: کد ثبت نام در سایت است .

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 663751171274620241128385980-17868;